Tja har precis satt på mitt nya rör gianelli 2t på min Derbi Senda xtrem och bytt munstycke till 85.
skulle prova hur den gick och så och satte på choken, i början så går den skitbra och allt rullar på, men efter kanske 5 minuter så börjar den gå sämre och sämre, och jag rullar hem den och stänger av motorn.
efter det så rullar jag lite på den med växel i och det löter som den går skit tungt nu.
och nu till frågan har den skurit?
hur menar du?
det känns inte så mycket tyngre men den låter konstigt i cylindern som ett skrapande ljud..
När du ska kicka så känner du ju "hack" när du kickar. Finns hacken kvar, eller kan du dra ner kicken helt jämnt med 1 finger typ? Finns hacken kvar och kicken går trögt så är det inget fel.
Krutponken skrev:Av med cylindern (går att se om man tar av toppen också) och kolla, det enda sättet att vara helt säker.
Det är ju bara korkat att ta av cylindern det första man gör.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
hur menar du?
det känns inte så mycket tyngre men den låter konstigt i cylindern som ett skrapande ljud..
När du ska kicka så känner du ju "hack" när du kickar. Finns hacken kvar, eller kan du dra ner kicken helt jämnt med 1 finger typ? Finns hacken kvar och kicken går trögt så är det inget fel.
Krutponken skrev:Av med cylindern (går att se om man tar av toppen också) och kolla, det enda sättet att vara helt säker.
jag har en ny cylinder hemma så det är ju lungt men jag vill ju veta orsaken till att det skar ifall den skar... behöver jag köra oljeblandat i tanken?
esson skrev:hur menar du?
jag har en ny cylinder hemma så det är ju lungt men jag vill ju veta orsaken till att det skar ifall den skar... behöver jag köra oljeblandat i tanken?
Hur va det med kicken?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
hur menar du?
CaToXXo skrev:
esson skrev: jag har en ny cylinder hemma så det är ju lungt men jag vill ju veta orsaken till att det skar ifall den skar... behöver jag köra oljeblandat i tanken?
Hur va det med kicken?
går ut och kollar nu!
det där hacket fanns kvar men det lät som det skrapade i hela cylindern varför gör det de?
Kolla cylindern först. göre inte saken värre om de nu är t ex kolvringarna! låt kicken vara o kolla efter!
Senast redigerad av Piitus96 den 8 maj 2012, 21:09, redigerad totalt 1 gånger.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
kan vara kolvrinagrna/kolvgnastret som lossnat/gått ösdner och ligger och skrapar i öppna och kolla fall de låter osm de skrapar och rör inte kicken så kolven rör sig då du antagligen bara gör de värre!
david96 skrev:kan vara kolvrinagrna/kolvgnastret som lossnat/gått ösdner och ligger och skrapar i öppna och kolla fall de låter osm de skrapar och rör inte kicken så kolven rör sig då du antagligen bara gör de värre!
Det är ju knappast nåt med veven eftersom motorn går runt, men det kan ju vara nån kolvring som gått eller liknande. Också jävligt skumt att skiten ger upp DIREKT du sätter på trimrör, isåfall har du en jävla otur...
Tittar in här imorgon igen och ser om du skrivit nåt mer, dyker jag inte upp och du vill ha min hjälp får du mer än gärna skicka ett pm och påminna mig.
CaToXXo skrev:Det är ju knappast nåt med veven eftersom motorn går runt, men det kan ju vara nån kolvring som gått eller liknande. Också jävligt skumt att skiten ger upp DIREKT du sätter på trimrör, isåfall har du en jävla otur...
Tittar in här imorgon igen och ser om du skrivit nåt mer, dyker jag inte upp och du vill ha min hjälp får du mer än gärna skicka ett pm och påminna mig.