Tjena jag var på väg hem för en stund sen och då stannade moppen , jag låg på max gas sen bara dör moppen. Jag plockade loss tändstfiftet och när man tittar ner i topplocket (igenom hålet där stiftet sitter ) så finns det ingen bensin? Ska det vara så eller är det stopp någonstans?
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Swe2FX skrev:Tjena jag var på väg hem för en stund sen och då stannade moppen , jag låg på max gas sen bara dör moppen. Jag plockade loss tändstfiftet och när man tittar ner i topplocket (igenom hålet där stiftet sitter ) så finns det ingen bensin? Ska det vara så eller är det stopp någonstans?
Hände precis samma sak för mig igår! Det var skit i förgasaren så kolla där först för om det är det är det ju en enkel sak att åtgärda. Kolla även bränslefilter om de inte kommer någon soppa eller soppakranen
Swe2FX skrev:Precis! Så man ska kunna se bensinen om man tittar ner i hålet där stiftet sitter?
nja det är ju cylinderloppet du ser och där förbränns ju bensinångan som förgasaren bildar. Kolla att den får soppa i ordning och att du har gnista, Om den inte startar efter du kollat det får du återkomma:)
tror du det räcker med kolven? för i cylinder loppet (märket man ser på samma ställe fast ovanför kolven) känns som att biten som saknas på kolen typ har smält ihop med cylinder loppet? :O
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Min gamla Dt gjorde det en gång, Men jag hann inte ta reda på ngt om vrf den gjorde så för jag sålde skiten Men Kolla förgasaren vid munstycket elr om det är Cdin.
Kolla först om den får bensin in till motorn igenom att spraya med startgas, för då ska den starta oavsett, startar den inte då är det någe el-fel, hände precis samma med min igår faktiskt, då var det tändstiftet som var slut :s
CaToXXo skrev:Känner du reporna i cylindern med nageln?
Ja det gör jag :/ fast det är ingen repa utan det är typ ett lager extra metal
Hona om cylindern och köp oversize cylinder dock är de onödigt svårt och dyrt om du har nicasil behandlad cylinder! Då är det billigare och köpa en ny!
Ta loss allt kolla igenom hur de ser ut och bestäm hur du vill göra! Upp med bilder om du är osäker på hur du ska göra!
Ja jag hade komp, men jag har nu bytt tillbaka till orginal cylindern och den startade och fungerade. Och när jag tittade på den gamla kolven så såg man tydligt strecken från att den skrapat i. Kan slänga upp en bild snart
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Swe2FX skrev:Ja jag hade komp, men jag har nu bytt tillbaka till orginal cylindern och den startade och fungerade. Och när jag tittade på den gamla kolven så såg man tydligt strecken från att den skrapat i. Kan slänga upp en bild snart
Gör det
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Swe2FX skrev:Ja jag hade komp, men jag har nu bytt tillbaka till orginal cylindern och den startade och fungerade. Och när jag tittade på den gamla kolven så såg man tydligt strecken från att den skrapat i. Kan slänga upp en bild snart
Kolven ska du ju byta! Cylindern ser jag inte så bra om de är en grop eller inte! Är de en grop i cylindern ska du byta den också! Men undra vart de kom ifrån något ser ju ut och ha slagit bort en bit av kolven! Temp mätaren sitter inte rakt över?
Edit. va inget! Kom på att mer än temp mätaren skulle slagit i om den spikat....
Swe2FX skrev:Jag vet nånting måste ha slagit i men vad? :O och varför skulle metalen fastna i cylinderloppet?
Nånting måste inte ha slagit i, det är ju på avgassidan och det som hände med din kolv är inte ovanligt.
Din cylinder förstår jag mig dock inte på, om du menar att det är nån beläggning i cylindern vid "hacket"? väldigt svårt att veta utan att känna själv tyvärr...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan