Börja stunta med Aerox.

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!
Användarens profilbild
0scar
Elmoped

Börja stunta med Aerox.

Inlägg av 0scar »

Jag tänkte börja stunta med min aerox 04a som just nu är helt original och jag undrar hur jag ska trimma den så jag kan dra bakhjul och sånt, skulle ju inte göra något om man kunde dra kompisarna lätt också :wink:
min budget ligger väll på runt 2 - 3 tusen.

Ber även om ursäkt i förväg om det skulle vara så att jag har gjort något fel för detta är mitt första inlägg här på tsr och jag är väldigt ny på forumet.

mvh 0scar
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

skaffa någon lågvarvig cylinder som tex polini sport eller malossi sport (70cc) och sen ett nytt rör så kommer den gå väldigt bra, tänk på att du behöver vikter,fjädrar munstycke osv när du beställer :D du kan ju stunta urpluggat också men jag skulle nog föredra en ny cylinder plus rör
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
0scar
Elmoped

Inlägg av 0scar »

Nutbreaker skrev:skaffa någon lågvarvig cylinder som tex polini sport eller malossi sport (70cc) och sen ett nytt rör så kommer den gå väldigt bra, tänk på att du behöver vikter,fjädrar munstycke osv när du beställer :D du kan ju stunta urpluggat också men jag skulle nog föredra en ny cylinder plus rör
kan du tipsa om något bra rör också?
det enda bra jag känner till som är bra är Leovince ZX och det ligger på 1700 :)
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

Inge svårt att hitta beggade rör till en sådan populär moppe, Köp ett doppler s3r, 4.5 grams vikter, röda malossi kopplingsfjädrar så å en aningen hårdare tryckfjäder så har du en bra stuntsetup!
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
Stunt4life
Elmoped

Inlägg av Stunt4life »

adda mig på facebook kan jag förklara en del åt dig! *markus eriksson* (:
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög

Inlägg av falkheden »

Jag har en 70cc och ett effektrör du kan få köpa av mig

Cylinder: http://www.twostroke.se/product.asp?product=7803
Avgasrör: http://www.twostroke.se/product.asp?product=21112

Avgasröret är lackat i matt svart

Du kan annars få köpa hela min stunt setup

Cylinder: Malossi 70cc (sport)
Avgasrör: Leovince ZX-R
Variator: Polini Speedcontrol blandat 3.0g & 3.6g vikter
Koppling: Malossi (Fly) 107mm gula kopplingsfjädrar och Polini Tryckfjäder vit
Cylindern funkar utmärkt med original förgasare men har även en 19mm som du kan få köpa
Har även en tolva och nudebar med styrstam du kan få köpa

Allt detta kostar ca 5k nytt!
Användarens profilbild
0scar
Elmoped

Inlägg av 0scar »

Stunt4life skrev:adda mig på facebook kan jag förklara en del åt dig! *markus eriksson* (:
du får gärna adda mig istället "Oscar Långenberg" (har en vit tröja på bilden) för det finns väldigt många "Markus Eriksson's" märkte jag :)
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
Användarens profilbild
Twitchii
StuntRider

Inlägg av Twitchii »

Dra blindtarmen bara ;)

Nä men lättast för dig med den budgeten är väll en polini/malossi sport 70cc, urpluggat orginal rör o andra typ 4,5 vikter o hårdare fjädrar
Yamaha
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av some guy »

lånar tråden lite ( sorry )

undrar om stage6 70cc streetrace cylindern duger till stunt? för jag har en stylepro 70cc och den suger balle ,tänkte köpa nåt ''värre''.
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

some guy skrev:lånar tråden lite ( sorry )

undrar om stage6 70cc streetrace cylindern duger till stunt? för jag har en stylepro 70cc och den suger balle ,tänkte köpa nåt ''värre''.
Funkar säkert jätte bra, sålänge du inte anänder Tnt skit ;) Sånna tnt , stylepro cylindrar är högvarviga så det bara smäller om det...
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av some guy »

Roxxen96 skrev:

Funkar säkert jätte bra, sålänge du inte anänder Tnt skit ;) Sånna tnt , stylepro cylindrar är högvarviga så det bara smäller om det...
har för mig att det var nån här på forumet som sa att stylepro 70cc var lågvarviga :s
men aja blir o spara ihop lite cash till märkesgrejor ist för jävla taliban kina skit ^^
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

some guy skrev:
Roxxen96 skrev:

har för mig att det var nån här på forumet som sa att stylepro 70cc var lågvarviga :s
men aja blir o spara ihop lite cash till märkesgrejor ist för jävla taliban kina skit ^^
Låter som en riktigt bra ide ;) Alt byta din cylinder mot någon annans, jämnt, eller du någon hundring mellan ;)
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av some guy »

Roxxen96 skrev:
some guy skrev:
Roxxen96 skrev: Funkar säkert jätte bra, sålänge du inte anänder Tnt skit ;) Sånna tnt , stylepro cylindrar är högvarviga så det bara smäller om det...
Låter som en riktigt bra ide ;) Alt byta din cylinder mot någon annans, jämnt, eller du någon hundring mellan ;)
får nog göra så ;) motorn är helt nyrenoverad med vev o lager o skit så tror den klarar lite värre grejjor än stylepro iaf
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Roxxen96 skrev:

Skulle de vara dåligt eller h3h3 ;)
Skriv svar