Med dragen v-bricka gör mopeden inte mer än 55-60, visst på mätaren så visar den 65-70 men det stämmer verkligen inte.MR_FREDDY50 skrev: Och hur snabbt går den om man drar V-Ringen?
Vill ju ha så den går i 65-75..
Tack
Det stämmer inte till 100%! Min gjorde ca. 52-55 original och 64 med dragen v-ring (Uppmätt) och med bara effektrör kan man komma upp i 80 ärliga och 65 är lite för ett effektrör om man inte drevar satan eller har en allmänt slö/äldre mopedadamshanti skrev:Med dragen v-bricka gör mopeden inte mer än 55-60, visst på mätaren så visar den 65-70 men det stämmer verkligen inte.MR_FREDDY50 skrev: Och hur snabbt går den om man drar V-Ringen?
Tack
Vill du ha upp den i 65-75 får du köpa ett effektrör, då gör den runt 65 ärliga.
Om vi säger såhär, Jetforcemätaren (iaf min) är väldigt säker, den felar 2km/h. Just nu gör min moppe 78, det ända jag har gjort är att ta bort v-brickan samt blindröret. Jag har bytt kopplingsfjädrar men det ändrar inget på toppfarten. Så att moppen gör 65-70 utan borttaget blindrör är absolut troligt.adamshanti skrev:Med dragen v-bricka gör mopeden inte mer än 55-60, visst på mätaren så visar den 65-70 men det stämmer verkligen inte.MR_FREDDY50 skrev: Och hur snabbt går den om man drar V-Ringen?
Tack
Vill du ha upp den i 65-75 får du köpa ett effektrör, då gör den runt 65 ärliga.
Ja du är bäst!Jetforce_Dahlin skrev:Om vi säger såhär, Jetforcemätaren (iaf min) är väldigt säker, den felar 2km/h. Just nu gör min moppe 78, det ända jag har gjort är att ta bort v-brickan samt blindröret. Jag har bytt kopplingsfjädrar men det ändrar inget på toppfarten. Så att moppen gör 65-70 utan borttaget blindrör är absolut troligt.adamshanti skrev:Med dragen v-bricka gör mopeden inte mer än 55-60, visst på mätaren så visar den 65-70 men det stämmer verkligen inte.MR_FREDDY50 skrev: Och hur snabbt går den om man drar V-Ringen?
Tack
65 med ett effektrör är väldigt dåligt. Även om du har ett lågvarvigt rör. Tidigare körde jag med Stage 6 pro replica samt 6,5g vikter. Moppen gjorde då 85-90.
Jetforce motorn är även starkare än speedfight 2:ornas. Många tror att det är samma, men saken är den att spf2 ligger 0,9 hästar under spf3 och jetforce.
Jag har inte någon bild för tillfället. Men jag kan ordna en imorgon(eller senare ikväll om jag kommer mig för). Jag sitter nämligen och pluggar till ett prov till imorgon. Är bara in här och kollar lite näe jag ledsnar på pluggetMR_FREDDY50 skrev:Oj vad bra! Ska du ha!
Du har inte något bra bild på din reg plåt som visar de två sådana här som du har istället för b'g läppen?
: http://imageshack.us/photo/my-images/89/832212.jpg/
När man ändå ska börja trimma kan man ju lika väl snygga till bakpartiet..
Självklart! Shysst! =)Jetforce_Dahlin skrev:Jag har inte någon bild för tillfället. Men jag kan ordna en imorgon(eller senare ikväll om jag kommer mig för). Jag sitter nämligen och pluggar till ett prov till imorgon. Är bara in här och kollar lite näe jag ledsnar på pluggetMR_FREDDY50 skrev:Oj vad bra! Ska du ha!
Du har inte något bra bild på din reg plåt som visar de två sådana här som du har istället för b'g läppen?
: http://imageshack.us/photo/my-images/89/832212.jpg/
När man ändå ska börja trimma kan man ju lika väl snygga till bakpartiet..