WRR125 skrev:Har uppkörning nu på tisdag och är ganska nervös..
Har någon nåra tips eller sådant jag kan ha nytta av?
Mitt största problem enligt trafiklärarn va att jag inte ser "väglednings skyltarna" i tid så jag hamnar i "fel" fil..
Så om vi ska rakt fram ligger jag i vänster filen som går rakt fram men det sa var fel och jag måste ligga i högerfilen (om nu både höger och vänster fil går rakt fram)....
Lycka till säger jag bara!

Hoppas du får ett kort.
Något som jag tipsar många är att ta med dig något att dricka, helst vatten och kanske cola, samt något lätt att äta, anledningen till att jag säger det är att min uppkörning tog totalt cirka två timmar, om inte mer, jag fick köra upp sist(i trafik) och fick vänta i 25 grader utan vatten eller något att äta, mådde ganska dåligt i slutet med huvudvärk och illamående ._.
Ta det lugnt i trafiken, finns ingen anledning att gasa upp till 50 km/h på tre sekunder, utan ta det lugnt så du inte blir stressad och har tid att kolla in skyltarna.
VRID på huvudet som en idiot, så att han ser att du kollar runt.
Visa att du har bromsberedskap i tex villaområden, parkeringar eller dylikt, släpp gasen, fingrarna på kopplingen och bromsen och foten på bromsen, och ifall du tex skulle se en bil börja röra på sig vid en parkering, markera att du ser det genom att peta på fotbromsen så lyset tänds, samma sak i villaområde, om massa barn springer runt, en boll hamnar i vägen eller dylikt ifall någon skulle springa rakt ut.
Avstånd, avstånd och åter avstånd, det var en av anledningarna till att jag missade en stoppskylt och kuggade p.g.a. det ._. :'(
Det är det lilla jag kommer på nu, samt att vid inbromsningen ifrån 70 och 90 km/h, bromsa inte överhuvudtaget med bakbromsen, ha endast foten på den.
Var en på Sporthoj som kuggade eftersom bakhjulet låste sig i en liten stund men fixade till det, patetiskt att bli kuggad över det anser jag..