Moped startar inte, fel(?)

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Moped startar inte, fel(?)

Inlägg av TechnoMen »

Tja jag har hittat ett riktigt bra kap på en aerox 04 för 2500 MEN den startar inte och vad kan vara fel på den igentligen han sa bara att den inte starta den första vackra "sommar" dagen detta år.. så vad kan det kosta max att laga den om det inte bara är fel munstycke?

Och ja mamma vill inte köpa den pga att den inte startar.
Senast redigerad av TechnoMen den 7 maj 2012, 19:13, redigerad totalt 1 gånger.
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
AllabiN
Elmoped

Inlägg av AllabiN »

Hur tänkte du när du valde topic?:)
Manchester United till I die!

CocaCola gud gåva till folket inte för att jag är troende men.......
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av NeosTobbe »

Ja, du kan ju börja med och kolla så det går att kicka så den inte skurit.
Sen säg till din morsa att du tjänar på det sen?
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Sisådär 0-5000kr beroende på vad det är för fel och vem som fixar det.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
kr002
Elmoped

Re: Får panik på min mamma ang moped.

Inlägg av kr002 »

TechnoMen skrev:Tja jag har hittat ett riktigt bra kap på en aerox 04 för 2500 MEN den startar inte och vad kan vara fel på den igentligen han sa bara att den inte starta den första vackra "sommar" dagen detta år.. så vad kan det kosta max att laga den om det inte bara är fel munstycke?

Det beror ju helt på vad det är för problem på den, ifall veven,cylindern osv har skurit blir det ju dyrt!
Men den verkar ha stått ett tag, så det kan nog bara behövas en uppfräshning! :) Då äre ju inte så mycket pengar det handlar om! Mest tid!

Fråga säljaren ifall han/hon har någon aning om vad det kan vara!

Edit: såg att du redan har fått bra svar.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Erik_ skrev:Sisådär 0-5000kr beroende på vad det är för fel och vem som fixar det.
läs och lär pojkar. denna mannen kan räkna ut svar på frågor hur dumma dom än är ;)

det kan vara allt mellan att han glömt slå på tändningen till att motorn är fyllt med rost och skit så du får byta ut hela jävla motorn..

byt rubrik.
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

kr002 skrev:
TechnoMen skrev:Tja jag har hittat ett riktigt bra kap på en aerox 04 för 2500 MEN den startar inte och vad kan vara fel på den igentligen han sa bara att den inte starta den första vackra "sommar" dagen detta år.. så vad kan det kosta max att laga den om det inte bara är fel munstycke?

Det beror ju helt på vad det är för problem på den, ifall veven,cylindern osv har skurit blir det ju dyrt!
Men den verkar ha stått ett tag, så det kan nog bara behövas en uppfräshning! :) Då äre ju inte så mycket pengar det handlar om! Mest tid!

Nej alltså han har kört med den ett tag men sen när det börja bli varmt blev den allt mer om mer svår startad till slut statra den inte alls..? vad tror du det kan vara då?
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
kr002
Elmoped

Inlägg av kr002 »

TechnoMen skrev:
kr002 skrev:

Nej alltså han har kört med den ett tag men sen när det börja bli varmt blev den allt mer om mer svår startad till slut statra den inte alls..? vad tror du det kan vara då?
Jaha! jag har inte extremt stor erfarenhet på scootrar! Men det låter som något har täppts till, det första jag skulle göra vad kolla filter,rensat avgasrör,bytt olja å kollat kylningen, då den kanske har funkat när det har vart kallt men har blitt mer ineffektiv nu när det har blitt varmare!

Men som sagt, det kan vara allt mellan himmel och jord!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Det är förmodligen inget allvarligt, och har du prutat ner den från 4,2 till 2,5 så vill han förmodligen inte ha nåt att göra med den, så du får nog köpa den o kolla själv.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar