dålig på höga varv.. :/

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
michaelericsson
Elmoped

dålig på höga varv.. :/

Inlägg av michaelericsson »

Hejsan allihopa! :)
jag har haft ett problem några veckor nu(när de började bli varmare väder) så har inte min moppe varvat ut ordentligt, den orkar inte lika mycke, uppförsbackar tex!
sen idag bytte jag till ett Hebo tobarro rör underliggande, den går sisådär den går väldigt torrt eller vad man ska säga, känns som om de är för litet munstycke tror det är de som är problemet, men vill ha det bekräftat!
den går dåligt också på höga varv, vid 60-68 km/h ungefär, den hackar sig fram o dör lite smått?tändstiftet var vitt! men hade 101 munstycke innan o då va färgen detsamma om jag inte minns fel! ska kolla detta! kan också tillägga att jag har Hebo rör, sportluftfilter, 13/62 o 85 i munstycke! har en cpi sm 07a , tack på förhand! :)
Cpi Sm 07
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

du ska väl ha någont runt 80-90 100+ är alldeles förstort bara att testa dig fram :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

ställ in förgasaren rätt så kommer du få samma ork ... om nte bättre !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Mindre munstycke, varmare = mindre syre = mindre bensin = mindre munstycke. Kallare = mer syre = mer bensin = större munstycke. ;)
Skriv svar