Så har bestämt mig för att köpa ett sportluftilter, men vilket tror ni kommer passa till min setup?
Setup:
LeoVince TT Handmade
Lättare variatorvikter
Ostrypt variator
+ Hur mycket större munstycke behöver jag och behöver jag byta något annat?

Tack! men hade kanske tänkt mig ett bättre luftfilter, typ det härdavid96 skrev:Biltemas kostar 30 kr och fungerar perfekt 10-20 storlekar större:)
OK, men jag bor utanför Sverige så det blir ganska svårt att få tag på biltemas filterrexzo skrev:Biltema filtret är bättre än de där str8a filtret kan jag säga! Och munstycken behöver inte vara samma fabrikat som förgasaren, bara de är samma gäng så!
Problemet är att den är trasig precis där den går ihop med förgasaren, så det kommer bli svårt att få det braKOLVBulten skrev:Annars lagar du luft burken med plasticpadding eller stålplast
Spelar ju int så stor roll vilket luftfilter det är, men ta ett malossi e5/boxed har ett sånt nu och det funkar asbra!Idbergan skrev:OK, men jag bor utanför Sverige så det blir ganska svårt att få tag på biltemas filterrexzo skrev:Biltema filtret är bättre än de där str8a filtret kan jag säga! Och munstycken behöver inte vara samma fabrikat som förgasaren, bara de är samma gäng så!
men vad blir det näst bästa filtret då?
Problemet är att den är trasig precis där den går ihop med förgasaren, så det kommer bli svårt att få det braKOLVBulten skrev:Annars lagar du luft burken med plasticpadding eller stålplast
Spelar ju int så stor roll vilket luftfilter det är, men ta ett malossi e5/boxed har ett sånt nu och det funkar asbra!Idbergan skrev:OK, men jag bor utanför Sverige så det blir ganska svårt att få tag på biltemas filterrexzo skrev:Biltema filtret är bättre än de där str8a filtret kan jag säga! Och munstycken behöver inte vara samma fabrikat som förgasaren, bara de är samma gäng så!
men vad blir det näst bästa filtret då?