Derbi gpr 125

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
stollen9
Elmoped

Derbi gpr 125

Inlägg av stollen9 »

jo nu är det ju så att man fyllt 16 och vill skaffa lätt mc och tänker mig att köpa en Derbi gpr 125 , men har lite funderingar , är dom innan 08a 2 taktare o dom efter 08 och 08 4-taktare? samt skulle jag vilja veta om dom toppar/accelerar bra (både 2 o 4t ) samt för o nackdelar med 2t o 4t och vad ni skulle rekomendera själva =) och om någon har en skulle det vara uppskattat om ni skrev vad ni tycker om den , om den är prisvärd , drar mycket och hur den är allmänt !
Tack i förväg! Mvh : Stollen9!
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Tror det är fram till 08 som det är tvåtaktare och därefter fyrtakt.
Fördelar med 2taktaren: Går mycket bättre, kramar ur runt 22hk ostrypt så draget räcker och blir över
Nackdelar: Lär vibrera som ett as och tvåtaktare drar mycket soppa

Fördelar med 4takt: Går billigare, vibrerar inte lika mycket
Nackdelar: Inte lika pigg och inte lika hög toppfart

Jag hade personligen satsat på 2takt då det är sjukt mycket roligare med det draget, trots att man förmodligen kommer ha världens ont i röven efter några mil och trots att den dricker mycket! 4taktaren är bra om man ska köra dock långt och spara bensinpengar ;)
Eklund^

Derbi Drd Racing!
stollen9
Elmoped

Inlägg av stollen9 »

derbiofc skrev:Tror det är fram till 08 som det är tvåtaktare och därefter fyrtakt.
Fördelar med 2taktaren: Går mycket bättre, kramar ur runt 22hk ostrypt så draget räcker och blir över
Nackdelar: Lär vibrera som ett as och tvåtaktare drar mycket soppa

Fördelar med 4takt: Går billigare, vibrerar inte lika mycket
Nackdelar: Inte lika pigg och inte lika hög toppfart

Jag hade personligen satsat på 2takt då det är sjukt mycket roligare med det draget, trots att man förmodligen kommer ha världens ont i röven efter några mil och trots att den dricker mycket! 4taktaren är bra om man ska köra dock långt och spara bensinpengar ;)
Okej men det här med att dom har nån strypning i någon säkring som man byter till 15 så går den mycket bättre, är det så ? Och vet du vad dom har för förgasare orginal 2 taktarna om man måste byta upp i munstycke..
Apelsinjuice
Elmoped

Inlägg av Apelsinjuice »

Orginal finns det ingen säkring, men byter du till en 7.5amp (inte 15) så öppnas avgasporterna mer(?) och den går bättre. Men glöm inte att byta munstycke.
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Hur kan avgasportarna öppnas mer, om du byter till en annan säkring? Det styrs väl inte elektroniskt eller nåt? Med tanke på att ni snackar om ampere?
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Ztraand skrev:Hur kan avgasportarna öppnas mer, om du byter till en annan säkring? Det styrs väl inte elektroniskt eller nåt? Med tanke på att ni snackar om ampere?
Vissa 125or har elektroniskt styrd avgasport men att det skulle styras av en säkring låter riktigt konstigt det borde vara CDI:n som styr den tycker jag iaf
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

en jag såg (06;a tror jag) hos en återförsäljare sa att de flesta av hans gpr går över 150km/h. (Och han hade typ 14 stycken utav dom.) vet tyvärr ej om acc och om det är 4 takt eller 2 takt
Live like today was you're last day.
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Mattyyy skrev:
Ztraand skrev:Hur kan avgasportarna öppnas mer, om du byter till en annan säkring? Det styrs väl inte elektroniskt eller nåt? Med tanke på att ni snackar om ampere?
Vissa 125or har elektroniskt styrd avgasport men att det skulle styras av en säkring låter riktigt konstigt det borde vara CDI:n som styr den tycker jag iaf

Såvitt jag vet sitter det CDI strypning på tvåtaktaren, vet ej om det även finns avgasplugg men det gör det på äldre Aprilia Rs125
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Skriv svar