Okej men det här med att dom har nån strypning i någon säkring som man byter till 15 så går den mycket bättre, är det så ? Och vet du vad dom har för förgasare orginal 2 taktarna om man måste byta upp i munstycke..derbiofc skrev:Tror det är fram till 08 som det är tvåtaktare och därefter fyrtakt.
Fördelar med 2taktaren: Går mycket bättre, kramar ur runt 22hk ostrypt så draget räcker och blir över
Nackdelar: Lär vibrera som ett as och tvåtaktare drar mycket soppa
Fördelar med 4takt: Går billigare, vibrerar inte lika mycket
Nackdelar: Inte lika pigg och inte lika hög toppfart
Jag hade personligen satsat på 2takt då det är sjukt mycket roligare med det draget, trots att man förmodligen kommer ha världens ont i röven efter några mil och trots att den dricker mycket! 4taktaren är bra om man ska köra dock långt och spara bensinpengar
Vissa 125or har elektroniskt styrd avgasport men att det skulle styras av en säkring låter riktigt konstigt det borde vara CDI:n som styr den tycker jag iafZtraand skrev:Hur kan avgasportarna öppnas mer, om du byter till en annan säkring? Det styrs väl inte elektroniskt eller nåt? Med tanke på att ni snackar om ampere?
Mattyyy skrev:Vissa 125or har elektroniskt styrd avgasport men att det skulle styras av en säkring låter riktigt konstigt det borde vara CDI:n som styr den tycker jag iafZtraand skrev:Hur kan avgasportarna öppnas mer, om du byter till en annan säkring? Det styrs väl inte elektroniskt eller nåt? Med tanke på att ni snackar om ampere?