Bruno_yao skrev:åt helvete med de äkliga v8:orna! dädär ä en riktig motor!
så du tycker hellre om en rak 5? då måste du tappat många skruvar
Det sitter en 4skivig wankelmotor i bilen
har inte en anning om vad en wankel motor är men tycker det är synd att alla ungdomar tycker om alla dessa japs motorer förr var det persons bil motorer men antar att det blev så för att nu kan du klämma ur 1000hästar ur en rak 5 vad ska du då med en v8 till när du kan få ut 2000hästar? tycker iaf fortfarande om v8:or och tycker ingen ska kalla en v8 äcklig!
Hugge66 skrev:
har inte en anning om vad en wankel motor är men tycker det är synd att alla ungdomar tycker om alla dessa japs motorer förr var det persons bil motorer men antar att det blev så för att nu kan du klämma ur 1000hästar ur en rak 5 vad ska du då med en v8 till när du kan få ut 2000hästar? tycker iaf fortfarande om v8:or och tycker ingen ska kalla en v8 äcklig!
Bruno_yao skrev:Förlåt om jag dädär me äcklig Men har alltid varit emot USA när de handlar om bilar, men jag tycker att V6, V8 osv är för typisk amerikanska...
haha lugnt inte heller direkt förtjust i usa utom deras bilar
Är ju egentligen inget speciellt med Wankel motorn då dom alltid tillverkats,
men inget att ha i en personbil om man inte vill ha en bil som dricker som en törstig elefant.
Hugge66 skrev:
Amerikanska v8or med stötstänger och annan stenåldersteknik är riktigt äckliga och passar bäst på soptippen. Däremot riktiga v8or med överliggande kammar m.m som inte kommer från usa är en annan sak
ArvidsZon skrev:Är ju egentligen inget speciellt med Wankel motorn då dom alltid tillverkats,
men inget att ha i en personbil om man inte vill ha en bil som dricker som en törstig elefant.
Dock finns det bara 2- och 3-skiviga wankelmotorer i vanliga personbilar, den 4-skiviga motorn tillverkades bara i några få exemplar för racing och går väll på bortåt en miljon om man vill köpa (om man ens hittar någon som vill sälja sin motor).
Jag personligen gillar ju wankel fett mycket då den 3 taktar å har där med tendensen att varva som ett ass!
Men svennig som man e så gillar man ju Volvos T5a å T6a hellt underbara motorer! Dock så e det ju vara för att dom har dubbla överliggande som dom går så bra
Å sen till sist så gillar jag V12or å då ska dom ha från England;);) just för att motorn har liknande drag som en v8a fast mycket vassare