david96 skrev:Redan kollat upp allt med trygghansa är mer än dubbelt så billigt än vad den är nu. Bara sporthojarna som är dyra i försöksäkring för alla krockar med dom...
Kostar väl 8 tusen att tä kort? Vill inte lägga ut de när jag ändå kör moppe och kört i över ett år med samma straff som jag skulle kört 125'a
Lämpet blir uppskjuteT ett halvår första gången jag blir stannad andra 1-3 år +dagsböter och så vidare... Min farbror är polis så kan reglerna.
Men vill ha bra tips nu vet att de är dumt att köra utan kort men kan köra och ligger inte 100 Istan så sluta säg de är onödigt att inte ta kortet:)
Vill bara ha tips på bra argument
Skulle du bli inblandad i en olycka med sämre utgång kan du bli skadeståndsskyldig för flera miljoner, visste du det? Försäkringar gäller inte och skulle de bli nåt får du stå för allt.
Din inställning är lite som "Äh jag kör marijuana, då kan jag lika gärna köra kokain eftersom de är mer drag men lika olagligt"...
Och att du skulle köra så lugnt och fint och lagligt, inte en chans i hela världen. Du tror säkert att du är jordens bästa förare ( vanligt misstag av personer i din ålder ) men de finns en anledning till att det är en ganska rejäl utbildning för hojkort. Du kommer garanterat få lära dig en hel del som du inte behärskat innan, plus att attityden ändras en hel del ( i alla fall för de som mognat lite ). Du är liksom inte mogen i skallen, och den här diskussionen är ett jävligt bra bevis på det, att du ens tänker på saken....
Tänker låsa tråden då TSR inte står bakom såna här idiotsaker. Det är en sak att trimma och fiffla på mopeder, även om det inte är helt lagligt, men det är bättre att att sätta sig på en motorcykel och tro att man kan allt.
Hoppas du kommer på bättre tankar, vill inte se denna diskussion igen. Ta den på flashback istället...