övertyga farsan om stor hoj istället för moppen. tips ?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

övertyga farsan om stor hoj istället för moppen. tips ?

Inlägg av david96 »

tja som rubriken lyder så har jag länge tänkt på skaffa mig en 125-450 nu och vill övertyga farsan om köpa en och skulle vilja ha lite tips :)
den jag kör nu är mer olaglig än en reggag motorcykel så har redan berättat de för han.
edit han är rätt dum så tänkte försöka lura han att man kan köra 125'a med am kort när man är 16 :roll:
men skulle gärna ha lite mer tips/argument vf jag ska ha de :)
mvh david :)

asså jag vet att de är oalgligt och jag vet vad som händer fall jag blir stannad/krockar med någon men kör inte som ett jävla fucko så ni behöver inte ta upp regler och sådant om de...
Senast redigerad av david96 den 3 maj 2012, 15:55, redigerad totalt 2 gång.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd

Inlägg av Z-K »

tror han kommer bli pissigsur om du blir fast :)

eller han får reda på det att de int går med am kort
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

men får ju samma strff fall jag åker fast med moppe nu?
asså vet att han kommer bli sur fall jag blri tagen men vill ha argument/tips för att jag ska få köpa de :)
Senast redigerad av david96 den 3 maj 2012, 15:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd

Inlägg av Z-K »

david96 skrev:men får ju samma strff fall jag åker fast med moppe nu?
äre int bara bilkortet som blir uppskjutet om du kör med 125:A utan kort? å massa böter,

du får nog fråga det till järnet, fast skulle tippa på att köra 125:A blir mycket dyrare om du blir fast.

Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Fan va onödigt.

Lycka till
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

bensinskalle skrev:Fan va onödigt.

Lycka till
hur är de onödigt? en storhoj är både billigare i bensin och försäkring än moppen ?
vet att du är lite grinig på mig men lite onödgit att kommentera fall de ändå är något vettigt?
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Kontakt:

Inlägg av Boomer »

david96 skrev:

Lycka till
hur är de onödigt? en storhoj är både billigare i bensin och försäkring än moppen ?
vet att du är lite grinig på mig men lite onödgit att kommentera fall de ändå är något vettigt?
Försäkringen gäller ju ändå inte om du kör olagligt
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Boomer skrev:
david96 skrev:

Lycka till
kan ju fortfarande regga den? men ska bara ha trafikförsäkrignen på, på moppen gäller ju ändå ingeting ?
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd

Inlägg av Z-K »

david96 skrev:
Boomer skrev:
david96 skrev: hur är de onödigt? en storhoj är både billigare i bensin och försäkring än moppen ?
kan ju fortfarande regga den? men ska bara ha trafikförsäkrignen på, på moppen gäller ju ändå ingeting ?
Jodå, kör du så moppen pajjar så den int går att köra så får du nog ur försäkringen :P bara sätta på org delar på den då å smälla sönder nå smått.

Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Z-K skrev:
david96 skrev:
Boomer skrev: Försäkringen gäller ju ändå inte om du kör olagligt
Jodå, kör du så moppen pajjar så den int går att köra så får du nog ur försäkringen :P bara sätta på org delar på den då å smälla sönder nå smått.
men kör ändå bara på trafikförskingen moppen är värderar till 16 så är inget att hurra för emd 6 i självsrisk så sket i hel och kör bara på trafik då den är trimmad . men skit i alla regler nu och kom med tips tro mig jag kan dom...
vonLidl
Elmoped

Inlägg av vonLidl »

Billigare i drift och försäkring. (mja)
Följer trafikrytmen, inga farliga omkörningar från bilister.
Stör inte samhället lika mycket vid kvällsåkning.
Stabilare och säkrare på väg.
Roligare att köra.
Tjejer vill åka bakpå.
Introduktion till en underbar MC-kultur man som mopedist aldrig kommer att få uppleva.
Att ha på sig skyddsutrustning på MC vid samma hastigheter som vid åkning med trimmad moped är inte längre "töntigt", tvärtom -----> mycket säkrare (man är en jävla trasdocka så fort man krockar, oavsett om det är en moppe eller mc! skydd gör en otrolig skillnad).

Detta bör nog hjälpa dig lite på traven?

När jag skrapat ihop tillräckligt med pengar skall jag efter detta års sommarjobb ta mig ett MC-kort, helst samtidigt som bilkörkort!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

david96 skrev:

Lycka till
Nejdå, inte nå extra grinig på just dig.

Men ditt tankesätt är inte hälsosamt.

Bara för att din moped är olaglig så behöver du ju inte sätta dig på något ännu värre och lalla omkring. Rent juridiskt skulle det kunna vara samma brott, men jag har svårt å tro att man skulle dömas på samma sätt...

Och bensin och försäkring? Nej. Bensinen är kanske likvärdig, men försäkring på stora hojar kostar fläsk. En R1 t.ex. kostar typ 20-40.000 per år i helförsäkring ( nej jag skojar inte ). Mindre cc är betydligt billigare ofc, men de är fortfarande dyrt. Du måste skriva hojen på din farsa för du kan förstås inte försäkra den själv.

Satsa på att fixa lätt mc på laglig väg istället. Varken svårt eller särskilt dyrt, ett par tusen mer än AM.
Live slow - Die whenever
tiger
Elmoped

Inlägg av tiger »

"Tjejer vill åka därbak" viktigaste argumentet ;)

Nej men jag hade kört hårt på det med farliga omkörningar ! Vissa kör ju fan om med 5 cm tillgodo!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Redan kollat upp allt med trygghansa är mer än dubbelt så billigt än vad den är nu. Bara sporthojarna som är dyra i försöksäkring för alla krockar med dom...
Kostar väl 8 tusen att tä kort? Vill inte lägga ut de när jag ändå kör moppe och kört i över ett år med samma straff som jag skulle kört 125'a
Lämpet blir uppskjuteT ett halvår första gången jag blir stannad andra 1-3 år +dagsböter och så vidare... Min farbror är polis så kan reglerna.
Men vill ha bra tips nu vet att de är dumt att köra utan kort men kan köra och ligger inte 100 Istan så sluta säg de är onödigt att inte ta kortet:)
Vill bara ha tips på bra argument
macbang
Svårstartad skrothög

Re: övertyga farsan om stor hoj istället för moppen. tips ?

Inlägg av macbang »

david96 skrev:tja som rubriken lyder så har jag länge tänkt på skaffa mig en 125-450 nu och vill övertyga farsan om köpa en och skulle vilja ha lite tips :)
den jag kör nu är mer olaglig än en reggag motorcykel så har redan berättat de för han.
edit han är rätt dum så tänkte försöka lura han att man kan köra 125'a med am kort när man är 16 :roll:
men skulle gärna ha lite mer tips/argument vf jag ska ha de :)
mvh david :)

asså jag vet att de är oalgligt och jag vet vad som händer fall jag blir stannad/krockar med någon men kör inte som ett jävla fucko så ni behöver inte ta upp regler och sådant om de...
Du kommer garanterat köra som ett fucko när du lärt dig hojen= livrädd första ggr man kör, sen är det järnet var man än kör.

Sen undrar jag om det är 125 - 450cc fyrtakt cross du tänker köpa? då jag tycker det känns så på dina inlägg
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar

toppfart 80km/h och stark som ett as
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

125 blir de nog ktms 125
Större så blir de fyrtakt:)
Ja de blir en supermotard.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

"jag gillar att klottra. när jag ändå gör något olagligt kan jag skjuta ner någon."

nej. allt är inte om lagarna. vad många tror är att de i riksdagen är idioter. men kan säga att många av dom är klarare i huvudet än många här på forumet.

att dom sätter lagar angående mopeder är för att det inte ska bli skador, olyckor, dödsfall bland ungdommar. de har satt att man får köra en strypt motorcykel när man är 16 om man gör ett test att man verkligen kan.

så dom sätter gränser för dig för att du inte ska skada dig själv.

så jag säger att om du är 96:a så kan du köra trimmad moppe. inga problem. känner man att man klarar det så brukar det vara lungt.

Så skaffar du en 450cc motorcykel om du är 96:a så kommer jag inte känna mig trygg över huvud taget när jag är ute.

PS: föräldrarna bestämmer över dig till det att du fyller 18 och förhoppningsvis kan göra egna beslut. men detta förslaget var nog det dummaste jag hört på länge.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

david96 skrev:Redan kollat upp allt med trygghansa är mer än dubbelt så billigt än vad den är nu. Bara sporthojarna som är dyra i försöksäkring för alla krockar med dom...
Kostar väl 8 tusen att tä kort? Vill inte lägga ut de när jag ändå kör moppe och kört i över ett år med samma straff som jag skulle kört 125'a
Lämpet blir uppskjuteT ett halvår första gången jag blir stannad andra 1-3 år +dagsböter och så vidare... Min farbror är polis så kan reglerna.
Men vill ha bra tips nu vet att de är dumt att köra utan kort men kan köra och ligger inte 100 Istan så sluta säg de är onödigt att inte ta kortet:)
Vill bara ha tips på bra argument
Skulle du bli inblandad i en olycka med sämre utgång kan du bli skadeståndsskyldig för flera miljoner, visste du det? Försäkringar gäller inte och skulle de bli nåt får du stå för allt.

Din inställning är lite som "Äh jag kör marijuana, då kan jag lika gärna köra kokain eftersom de är mer drag men lika olagligt"...

Och att du skulle köra så lugnt och fint och lagligt, inte en chans i hela världen. Du tror säkert att du är jordens bästa förare ( vanligt misstag av personer i din ålder ) men de finns en anledning till att det är en ganska rejäl utbildning för hojkort. Du kommer garanterat få lära dig en hel del som du inte behärskat innan, plus att attityden ändras en hel del ( i alla fall för de som mognat lite ). Du är liksom inte mogen i skallen, och den här diskussionen är ett jävligt bra bevis på det, att du ens tänker på saken....

Tänker låsa tråden då TSR inte står bakom såna här idiotsaker. Det är en sak att trimma och fiffla på mopeder, även om det inte är helt lagligt, men det är bättre att att sätta sig på en motorcykel och tro att man kan allt.

Hoppas du kommer på bättre tankar, vill inte se denna diskussion igen. Ta den på flashback istället...
Live slow - Die whenever
Låst