hur sitter "spiken" i trotteln fast?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög

hur sitter "spiken" i trotteln fast?

Inlägg av gilera04 »

hej, skulle byta gasvajer på moppen men får inte fast spiken i trotteln?
jag skruvade typ av den men de är ju inga gängor i plastbiten som håller fast vajern.

kan de vara något jag tappat?

mvh// niklas
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

Ja det ska sitta ett lite nål clips http://www.google.se/imgres?um=1&hl=sv& ... 0,s:0,i:86
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Nålen skall sitta i throtteln, det vita plastlockat ovanpå, sen skall de sitta en fjäder mellan de vita locket och throttel locket där vajern går ner, som håller ner vita plastbiten så nålen ej åker upp. Och gasvajern skall gå igenom platbiten och fästas i throtteln. Kollar du på throtteln så ser du vart vajern skall sitta fastlåst någonstans. :) Alltså vajern är ej fastsatt i vita plastlocket, utan skall bara gå förbi.
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög

Inlägg av gilera04 »

battis333 skrev:Ja det ska sitta ett lite nål clips http://www.google.se/imgres?um=1&hl=sv& ... 0,s:0,i:86
ok tackar, fan då e re ba ut å leta :(
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög

Inlägg av gilera04 »

jarken skrev:Nålen skall sitta i throtteln, det vita plastlockat ovanpå, sen skall de sitta en fjäder mellan de vita locket och throttel locket där vajern går ner, som håller ner vita plastbiten så nålen ej åker upp. Och gasvajern skall gå igenom platbiten och fästas i throtteln. Kollar du på throtteln så ser du vart vajern skall sitta fastlåst någonstans. :) Alltså vajern är ej fastsatt i vita plastlocket, utan skall bara gå förbi.
så de skall inte sitta något clips?
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

gilera04 skrev:
jarken skrev:Nålen skall sitta i throtteln, det vita plastlockat ovanpå, sen skall de sitta en fjäder mellan de vita locket och throttel locket där vajern går ner, som håller ner vita plastbiten så nålen ej åker upp. Och gasvajern skall gå igenom platbiten och fästas i throtteln. Kollar du på throtteln så ser du vart vajern skall sitta fastlåst någonstans. :) Alltså vajern är ej fastsatt i vita plastlocket, utan skall bara gå förbi.
jo. men varför ta bort throtteln om du inte vet hur allt ska sitta? du såg vell när du tog bort? :P
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

gilera04 skrev:
jojo clipset va nog de ända ja glömde där, trodde den satt på, de måste väl ha setat ett clips på när du tog loss det? Brukar inte vara det lättaste att lossa ifrån nålen på egen hand, får oftast använda tång för att ta bort denna ifrån nålen :)
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög

Inlägg av gilera04 »

jarken skrev:
gilera04 skrev:
jojo clipset va nog de ända ja glömde där, trodde den satt på, de måste väl ha setat ett clips på när du tog loss det? Brukar inte vara det lättaste att lossa ifrån nålen på egen hand, får oftast använda tång för att ta bort denna ifrån nålen :)
du den flög nog åt h-vet för jag har inte sett den, går det att tillverka en egen tro?
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

Blir svårt men du kan ju alltid testa, men jag skulle rekommendera att köpa en ny.
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög

Inlägg av gilera04 »

[quote="battis333"]Blir svårt men du kan ju alltid testa, men jag skulle rekommendera att köpa en ny.[/quote]

vira lite ståltråd?
kommer en å kollar på den i morrn jag hinner inte köpa en ny :(
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

vafan skulle du bort med throtteln då för?!
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög

Inlägg av gilera04 »

stunt 4 life skrev:vafan skulle du bort med throtteln då för?!
byta gasvajer den hade gått av
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

gilera04 skrev:
battis333 skrev:Blir svårt men du kan ju alltid testa, men jag skulle rekommendera att köpa en ny.
vira lite ståltråd?
kommer en å kollar på den i morrn jag hinner inte köpa en ny :(
aa det går finfint! :D
Skriv svar