Lacka kåpsett

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
battis333
Svårstartad skrothög

Lacka kåpsett

Inlägg av battis333 »

Hejsan vad kan det gå på att lacka ett helt rrx kåpsett vitt?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

allt från 200+ beror på hur fint/skabbigt du vill ha de :P
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
tiger
Elmoped

Inlägg av tiger »

Om vill att de ska bli fina så är det plastprimer, färg och klarlack. (och sprutspackel och det är väldigt mycket repor o liknande.
Tycker absolut att du ska köpa multona eller liknande märke.

Om du syftade på att lämna in dom så är det jättesvårt och säga vad det kan gå på :roll:
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

Det är det inte så mycket repor bara bak kåpan som har ett märke på bak kanten som ser ut som att någon har dragit den mot asfalt, kan man fixa detta med spackel?

Lackan ska se så bra ut som möjligt fårståss men får inte gå på mer än 1000kr och jag slipar själv, det är ju inte skoj att låta ngn annan göra det 8)

Och vart kan man köpa bra färg billigt??? Samt primer och klarlack?
tiger
Elmoped

Inlägg av tiger »

För grova repor krävs oftast spackel ! Men du får själv avgöra vad som
Är djupt och inte ;)

Jag tycker att du skall beställa multonas eller Hagmans lack. Crc's funkar också och fins att beställa på Clas olssons' ! Men undvik de billigaste lackera ! Det lönar sig inte .. Tror absolut att du borde få ihop det med 1000 kr inkl sandpapper osv! :D
tiger
Elmoped

Inlägg av tiger »

För grova repor krävs oftast spackel ! Men du får själv avgöra vad som
Är djupt och inte ;)

Jag tycker att du skall beställa multonas eller Hagmans lack. Crc's funkar också och fins att beställa på Clas olssons' ! Men undvik de billigaste lackera ! Det lönar sig inte .. Tror absolut att du borde få ihop det med 1000 kr inkl sandpapper osv! :D
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

tiger skrev:För grova repor krävs oftast spackel ! Men du får själv avgöra vad som
Är djupt och inte ;)

Men Hagmans lack sida är ju as svår att hitta på står bara en massa nummer och crc finns ju bara färgen inte plastprimern och grundfärgen.

Ska man ha detta som färg på kåperna för hagmans har både primer och grund men ingen färg bara denna http://www.hagmans.se/se/Produkter/Spra ... mans/11430
tiger
Elmoped

Inlägg av tiger »

Jag körde hagmans primer och klarlack, och crc's sprayfärg!

När vi lackerade kompisens moppe så körde vi Hagmans primer, klarlack och multonas färger , resultatet blev riktigt bra!
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

tiger skrev:Jag körde hagmans primer och klarlack, och crc's sprayfärg!

När vi lackerade kompisens moppe så körde vi Hagmans primer, klarlack och multonas färger , resultatet blev riktigt bra!
Men hur ser man vilken färg multona har står bara en massa nummer
Skriv svar