Förgsare hjälp fort!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
ihavenolimit
Elmoped

Förgsare hjälp fort!

Inlägg av ihavenolimit »

Hejsan jag undrar ifall ni vet vart denna skiten ska sitta skruvade ut flottörskålen för o rengöra den så hoppade det ut och får inte ihop hur det ska sitta.. Måste verkligen få ihop detta innan det börjar regna!

Bild

Bild
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

den ska sitta längst till höger på bilden så ser du liksom ett ställe där den stål pinnen opassar att trycka i
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
ihavenolimit
Elmoped

Inlägg av ihavenolimit »

david96 skrev:den ska sitta längst till höger på bilden så ser du liksom ett ställe där den stål pinnen opassar att trycka i
Snälla kan du rita snabbt i paint vart den lilla spetsiga metall saken ska sitta ?!
Wwillees
Elmoped

Inlägg av Wwillees »

den har ju gått av :wink: :cry:
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

:twisted: men kollal ängst upp till höger på bilden så ser du en liten skåra där metall cylindern/biten passar eprfekt där ska den sitta! :P
är inne på mobil så därför :P
ihavenolimit
Elmoped

Inlägg av ihavenolimit »

david96 skrev::twisted: men kollal ängst upp till höger på bilden så ser du en liten skåra där metall cylindern/biten passar eprfekt där ska den sitta! :P
är inne på mobil så därför :P
Bild

Där menar du + vilket håll med gummi spiralen neråt eller uppåt ? + sätter jag den där så kan jag ju inte få fast själva flottören eftersom spiral biten är ivägen!
ihavenolimit
Elmoped

Inlägg av ihavenolimit »

Wwillees skrev:den har ju gått av :wink: :cry:
Vadå har gått av ???
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

den metallagrejen som är löst ska väl sitta fast i den vita ? och sen stål rören på den vita ska sitta lite över där du måla ^^
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

david96 skrev:den metallagrejen som är löst ska väl sitta fast i den vita ? och sen stål rören på den vita ska sitta lite över där du måla ^^
Nej den kan även sitta löst så där, för när den sitter på plats kan den ej krypa ut.

den "vita" grejen kallas Flottören, den gör så inte förgasaren flödar över, fungerar som ett flöte nere i flottörkoppen.

"Nålen" kallas flottörnål, den sitter på flottören och det är den som täpper till hålet när flottören åker uppåt av bensinen.

Flottörnålen skall skjutas in på flottören(Du ser spåret) sen skall flottörnålen ner i hålet som någon ritade. Sen pinnen som sitter på flottören skall sitta i de där spåret vid "flottörhålet", förhindrar så inte flottören åker ur sin position.

Hoppas du förstod, reserverar mig dock för benämningarna på de olika sakerna, inte säker på va de kallas i folkmun :roll:

Obs, se till att de inte kommer in skit där, ett gruskorn på flottörnålen kan få din förgasare att pissa soppa konstant i olyckliga fall. Så se till att hålla allt rent!
ihavenolimit
Elmoped

Inlägg av ihavenolimit »

jarken skrev:
david96 skrev:den metallagrejen som är löst ska väl sitta fast i den vita ? och sen stål rören på den vita ska sitta lite över där du måla ^^
Nej den kan även sitta löst så där, för när den sitter på plats kan den ej krypa ut.

den "vita" grejen kallas Flottören, den gör så inte förgasaren flödar över, fungerar som ett flöte nere i flottörkoppen.

"Nålen" kallas flottörnål, den sitter på flottören och det är den som täpper till hålet när flottören åker uppåt av bensinen.

Flottörnålen skall skjutas in på flottören(Du ser spåret) sen skall flottörnålen ner i hålet som någon ritade. Sen pinnen som sitter på flottören skall sitta i de där spåret vid "flottörhålet", förhindrar så inte flottören åker ur sin position.

Hoppas du förstod, reserverar mig dock för benämningarna på de olika sakerna, inte säker på va de kallas i folkmun :roll:

Obs, se till att de inte kommer in skit där, ett gruskorn på flottörnålen kan få din förgasare att pissa soppa konstant i olyckliga fall. Så se till att hålla allt rent!
Detta funkade utmärkt satte i själva spiral metall saken i flottören´s spår och sen ner i hålet jag målade på bilden sen satte jag pinnen igenom flottören och satte den i spåret så flottören kan åka upp och ner fritt! .
Skriv svar