Gilera stalker får ingen gnista

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Larsolof
Elmoped

Gilera stalker får ingen gnista

Inlägg av Larsolof »

Tjena! nu är det snart sommar så jag tänkte fixa min moppe, som jag har fördöjt. Men jag skulle behöva lite hjälp. Nu är det så att sist jag körde den så blixtrade det från en kabel som går från svänghjulet, men vet inte vart den leder. Det finns en stor och en liten kabel som var sammanbunda med ett slags "skydd". då den lilla kabel har slitits av en liten bit in till "metallen". Fråga mej inte hur jag lyckades haha :P. Men iaf så sa min kompis till mej att den kabeln var till automatchoken. Och nu får den ingen gnista alls. Kan det ha nåt med att hela elsystemet kan ha kortslutit eller något? eller att kretsen inte e sluten genom att automatchoken inte funkar? behöver verkligen hjälp, tack på förhand :)

EDIT : det är en 02a
Larsolof
Elmoped

Inlägg av Larsolof »

bump
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Kan inte mycket om el men kolla vart elen slutar fungera och hitta problemet så ser du vad som de är glapp\sönder?
Och 7 dagar innan bump^^
Någon modd kommer blir sur nu^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Douglasson
Svårstartad skrothög

Inlägg av Douglasson »

Är det säkringen du pratar om? :p
För när den går sönder, nåt kortsluter så kan det smälla till från den :)
När älgen är blå, ja då är ölen kall!
Larsolof
Elmoped

Inlägg av Larsolof »

ne det är inte säkringen, min kompis trodde de först så han kollade men den var hel :P
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Jag tror INTE att det går en sladd från tändplattan till nån jävla automatchoke.
Förmodligen ligger felet i kabeln som brann, frågan är varför den brann och vad som har hänt...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar