Keeway focus strypningar osv

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
MopedOlle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 175
Blev medlem: 28 mars 2012, 12:32

Keeway focus strypningar osv

Inlägg av MopedOlle »

Har keeway focus strypt cdi? Vad är det för dimension på vikterna och hur mycket väger dem? Finns det andra strypningar?

Tack på förhand :)
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

troligen: skorsten i luftburken, blindtarm eller svetskant i myningen, vartals begränsare i variatorkåpan. tror de är dom... inte så säker på scooters :P
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
MopedOlle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 175
Blev medlem: 28 mars 2012, 12:32

Inlägg av MopedOlle »

Tackar :D
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

stunt 4 life skrev:troligen: skorsten i luftburken, blindtarm eller svetskant i myningen, vartals begränsare i variatorkåpan. tror de är dom... inte så säker på scooters :P
Skorsten i luftburken . Strypt cdi. Vring. För kort remm . Sedanså vikterna är 15x12 och väger 6.3g

Mer kan jag inte säga för vet inte vilket rör du har finns 2 olika org.

Men org röret suger så du skall köpa trimmrör för att få någonlunda effekt sen behöver du en ny variator så att den slipper över 65
MopedOlle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 175
Blev medlem: 28 mars 2012, 12:32

Inlägg av MopedOlle »

Jag har ett zx rör och funderar på att dra v-ringen och byta vikter. Varför behöver man byta variatorn? Jag hittar bara ostrypt cdi för typ 500 spänn.. vet du om det finns billigare någonstans? Vet du något mer jag kan göra utan att spendera för mycket? :)
Erik1995
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 2 maj 2012, 18:34

Inlägg av Erik1995 »

Är det verkligen strypt CDI? Har kommit upp i 75 (på mätarn!) på min focus, när tar CDI:n emot?
MopedOlle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 175
Blev medlem: 28 mars 2012, 12:32

Inlägg av MopedOlle »

Undrar också om det verkligen är det för jag kom upp i 70 på mätarn med strypningarna kvar.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Erik1995 skrev:Är det verkligen strypt CDI? Har kommit upp i 75 (på mätarn!) på min focus, när tar CDI:n emot?
ja 60 påriktigt...
MopedOlle skrev:Undrar också om det verkligen är det för jag kom upp i 70 på mätarn med strypningarna kvar.
Mätarn ljuger med virka 10-15 om du inte har digital då ca 10

Min setup på keeway

50cc Sport
Vet inte vad för trimmrör men prövat också med ett helt ostrypt Arrow som är hela röret om svetsat för mera effekt!
Naraku hs speed variator
Naraku koppling
Jävligt bra inställd 14mm
Dragen v-ring
3.5g vikter
Hårdare tryckfjäder
Hårdare kopplingsfjädrar

Kommer opp i 65 ingen skillnad vad jag gör inte hunnit pröva med ostrypt cdi men kompisen gick med ostrypt cdi 82 på gps!
Erik1995
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 2 maj 2012, 18:34

Inlägg av Erik1995 »

Vad kör du med för munstycke till den setupen?
Är munstycket 5 mm eller 6mm?

Länka gärna en som passar :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Kör med 82 för tillfälle och har strypt öuftbox.

Köp 80-100 6mm munstyckesats och pröva framm.

Org variatorn sög gick jävla sakta med den inte över 70kmh ed ostrypt cdi

Felpost btw flyttar då jag kan är på tele nu
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

Keeway focus har den sämsta mätaren nånsin min kompis hade grovkrök ostrypt cdi bortagen variatoring gick 80 på mätaren visade sig vara 65 egentligen :D
MopedOlle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 175
Blev medlem: 28 mars 2012, 12:32

Inlägg av MopedOlle »

Tack för dina svar!

Tänkte köra på någon av följande:
1.
ZX rör
dragen v-ring
4-5 grams vikter

2.
ZX rör
dragen v-ring
4-5 grams vikter
dra luftplugg
byta upp munstycke 65-75

Kan jag dra luftpluggen utan att byta upp mig i munstycke? Eller går den dåligt då?
Funderat också på att införskaffa kopplingsfjädrar, skulle det göra axxet bättre på någon av setuperna? Eller är det ingen ide utan 70cc?
Skriv svar