Var ute och körde, drog iväg efter att jag hade stannat vid stoppskylten och då börjar moppen bete sig konstigt. Om jag gav jag gas så dog den nästan och när jag stannat och kollat upp det så varvar den som fan! Den dör nästan först och sen varvar den som fan.
Det roliga är att så fort jag slår på choken så blir den precis som vanligt, HJÄLP SNÄLLA!
Hur gick det? Ah, den var lite seg i växlarna! Förfan, det är en scooter.
för litet munstycke ? kolla tändstfiftet hur de ser ut...
fall den går bättre med choken på och emd choken på så får den mer bensin*/luft så är de inte så svårt att gissa ^^
Spruta startgas runt insuget, mellan insuget och förgasaren. Du kan även spruta runt cylinderfoten och se om det blir nån skillnad i varv.
Självklart ska du ha moppen på, lämpligen på tomgång.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Roligt nog betedde den sig på det sättet för att den inte fick soppa, MEN, tro inte att jag är så dum!
Det är gott om soppa i tanken och jag har kollat insugsgummit, ej sprucket!
Bytte till ett par nya röda bensinslangar för ett tag sen, men det har redan runnit en full tank igenom de slangarna utan några problem över huvudtaget!
Så frågan är nu istället varför i helvete den inte får soppa!?
Hur gick det? Ah, den var lite seg i växlarna! Förfan, det är en scooter.