Derbi miniblinkers

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
henkka
Elmoped

Derbi miniblinkers

Inlägg av henkka »

Tjena jag har en Derbi Senda 07a som jag skulle vela lägga miniblinkers på (10centare) kan man lägga dom både fram och bak?
och skulle någon kunna lägga upp hur jag skall koppla och vilka delar jag behöver?

Mvh Henry!
cc97
Elmoped

Inlägg av cc97 »

om man köper leddblinkers så behöver man ganska ofta led relä annars tror jag det kan blinka för snabbt men det skal nog inte vara några problem du kan nog behöva bygga ett fäste med :) ja det går lägga fram och bak men många är bara godkänga att ha bak :wink:
Användarens profilbild
Robeee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Robeee »

cc97 skrev:om man köper leddblinkers så behöver man ganska ofta led relä annars tror jag det kan blinka för snabbt men det skal nog inte vara några problem du kan nog behöva bygga ett fäste med :) ja det går lägga fram och bak men många är bara godkänga att ha bak :wink:
...Man behöver inte byta relä då man lägger ledblinkers, mycket lättare att sätta på motstånd så att inte du sen behöver hålla på med reläät igen då/om du lägger tillbaks org blinkersen.

Men, fästen behöver du kanske bygga, om det behövs då, sen:

Bild

Hoppas du förstår ;) Om inte blinkersen funkar så byt om kablarna.

Motståndet är jag inte säker på vad det skall vara, kommer inte ihåg och orkar inte räkna nu -.-

Att koppla kablarna kan det vara bra att göra med denna t.ex:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... ats-35797/
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Det är inte alls säkert att han be behöver byta nånting bara för han byter till leddblinker men det märker han :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Allyy
Elmoped

Inlägg av Allyy »

Kö utan blinkers :wink:
Kalletheboy
Elmoped

Inlägg av Kalletheboy »

bumpar lite här. Vill också veta hur man kopplar på min Derbi Senda xtreme 08.
Vilken sladd som ska sitta till vilken asså.

Mvh
Användarens profilbild
henkka
Elmoped

Inlägg av henkka »

tackar men jag fattade inget av din ritning som du ritade men jag skall se men skulle vara bra om någon kan rita så en dumblindefterblivendövkossa kan förstå :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

henkka skrev:tackar men jag fattade inget av din ritning som du ritade men jag skall se men skulle vara bra om någon kan rita så en dumblindefterblivendövkossa kan förstå :)
Håller med rlitningen är omöjlig att fatta eller ja förstod den då jag sett irl hur du kopplat

Lärtast är att ta hjälp av farsan han kan nog något av elsaker ;)

stavfel finns skriver på mobilen :)
Skriv svar