Hej, har precis köpt en Rieju RRX Power up 08- begagnad, och jag har märkt att man kan "luta eller flytta" (vad man ny vill säga) styret mycket mer till vänster än vad man kan till höger, man kan luta det typ dubbelt så långt till vänster än vad man kan till höger, är det något det är på alla, eller det är nåt fel? isåfall vad?
haha, jag vet faktiskt inte hur tar man av det eller sätter på det,? på tännings låset så är där en liten "bild" på ett lås med en etta i, men när jag drar nyckeln dit så märker man ingen skillnad, dock har jag inte kollat om styret är så när moppen är igång
För att sätta i styrlåset sätter du nyckeln i låset, trycker in den en bit och tar den så långt åt vänster du kan medans styret är längst åt vänster. (du kan behövs vicka lite på styret samtidigt)
För att låsa upp behöver du oftast bara ta nyckeln åt höger. du kanske behöver ta styret en bit åt höger samtidigt.
okej, tack på förhand, ska gå ut o testa antingen ikväll eller imorgon bitti. men när styrlåset är i, blir styret helt fast då eller de går bara inte att svänga lika mycket?
är styrlåset i kan du oftast vicka på det lite faktiskt! men jag tror ändå att moppen har varit med om ett stöldförsök och styrlåset har knäckts eller något...
Gröngöling skrev:hur mycket kan du vända styret åt vänster? kan du ha det helt rakt åt vänster? För annars kan det ju vara att något tar i på höger sida...
de känns inte som att det är nåt som inte ska vara där. för när styret far i så känns motståndet hårt eller vad man ska säga.
Gröngöling skrev:hur mycket kan du vända styret åt vänster? kan du ha det helt rakt åt vänster? För annars kan det ju vara att något tar i på höger sida...
de känns inte som att det är nåt som inte ska vara där. för när styret far i så känns motståndet hårt eller vad man ska säga.
Kolla bara på styrstoppen?
om nått är av eller böjt osv.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?