volvo 140 och 240 info? med bilder ;)

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
Carllito
Varnad

volvo 140 och 240 info? med bilder ;)

Inlägg av Carllito »

Hej! Jag vill börja med att säga förlåt för alla dumma inlägg jag har gjort. Jag ska inte lägga ut fel grejer på fel plats och inte fler CIAO frågor.
Nu till min fråga.
Det är så att jag har frågat alla på tsr innan om volvo 140 och 240 modellerna. Det är så att jag ska övningsköra nästa år och jag kom med ett förslag till min pappa om jag fick köpa min egen bil att övningsköra med och han tyckte det lät som en bra ide, Han vill inte att jag ska övningsköra med Chrysler 300c HEMI V8 ;) Där kan man snaka bil
Men iallafall, Jag hörde nått rykte att man inte fick övningsköra med volvo 140 för att handbromsen satt fel. Stämmer det? Och vad heter motorn med dubbla förgasare? Tycker ni att jag ska köpa en volvo 140 serien eller 240 serien?
Kan lägga in lite coola bilder på skönheterna, så det här inlägget blir lite intressant :)

Bild

Bild

Ha de bra sålänge :)
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

köp en 240, klassisk tidlös design och funkar bra, håller länge och finns nog med delar för lång tid framåt...
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Inlägg av StylizhRazer »

själv skulle jag rekommendera 740 som är billig och har mkt ork om du drar i diket finns det många reservdelar som är lätta att få tag på :D annars så skulle jag ta 240 har dock ingen erfarenhet av dem men jag har hört att de är rätt goa att köra
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

ska nog gå att övningsköra i. ska nog inte vara andra regler mot om man har körkort.

140-serien är grymt fula och ostabila. 240 är inte heller någon höjdare men går att fixa dom riktigt fina :D

så en 240 är nog en bra bil för dig. även kul sladdarbil om man vill det när du har kort sen. vill man ha en finare bil så lackar man den grå och slänger på ett par fina fälgar ;)
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

140 är visst då snygg PK ;)
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av HondaPojkeN »

140's är rååa! men har en slö b20 i och ingen servo styrning..

240s är snygga om man fixar lite smått , sitter allt motorer tex som : D24,D20,B21, B21E,B21ET,B230f osv. Alltså har 240 mer power och servo styrning ;) lite mer lyx om man säger så, sen så är det ju alltid lite lättare att få tag i delar till 240's då det är sveriges mest serieproducerade bil, (har jag för mig)

Edit: du får inte övningsköra med 140 då handbromsen e på fel sida :roll:
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

140 sport tror jag har dubbla förgasare! :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

k-skåpet skrev:140 sport tror jag har dubbla förgasare! :)
Ah, men en fräsch sådan får man ge 40 papp för....

b20b har jag för mig dubbelförgasaren heter.

En 140 kan du få för rimliga pengar, men då är det troligen ett härke. Du kan ju köpa en sämre 140 och renovera, men de tar tid, krävs kunskap och resurser samt pengar. Men 140 är ju jävligt fina original. Lätt en av de finare skapelserna som rullat ut från torslandaverken.

240 får du heller ingen fräsch för småpengar, men de är bättre än 140. Finns mer reservdelar, och billigare.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

HondaPojkeN skrev:140's är rååa! men har en slö b20 i och ingen servo styrning..

240s är snygga om man fixar lite smått , sitter allt motorer tex som : D24,D20,B21, B21E,B21ET,B230f osv. Alltså har 240 mer power och servo styrning ;) lite mer lyx om man säger så, sen så är det ju alltid lite lättare att få tag i delar till 240's då det är sveriges mest serieproducerade bil, (har jag för mig)

b20 är ju sport!! Finns inget som låter coolare än b20 med 3" rör och sidepipe! (Finns förstås många, otroligt många saker/bilar som låter coolare, men det låter rätt fränt ändå :))

Bild

Bild
Bild

Jag är odödlig
cc97
Elmoped

Inlägg av cc97 »

volvo 140 är snyggare men på bilarna där uppe är 240n snyggare för den har volvos egna 16tumare kult fälgar 240 har ju troligen en b230f 116hk 140n har nog en b20 90-100 med dubbla su,us kommer inte ihog vilket :wink: 240n är ju bäter på nästan alla sätt men men jag var int hur mycket du bryr dig om komfort osv 140n med ett par coola fälgar garaterat grymmast.man kan trimma 140n lätt med några häst till... världens starkaste b20 har nästan 500hk :D jag tyckte jag läste att någon tyckte att 740 var pigg?=falskt. en star del av alla 740 och 240 har b230f med 116hk... men man kan ju inte se så mycket på en bild... :D
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av HondaPojkeN »

ktm_danielsson skrev:
HondaPojkeN skrev:140's är rååa! men har en slö b20 i och ingen servo styrning..

b20 är ju sport!! Finns inget som låter coolare än b20 med 3" rör och sidepipe! (Finns förstås många, otroligt många saker/bilar som låter coolare, men det låter rätt fränt ändå :))

[spoiler]Bild

Bild
[/spoiler]

Haha det är sport för att dom inte har varvstopp ;) men e sjukt slöa, toppfarten ligger på 120km/h.. Visst 3tum på en b20 låter gööt som faen men fortfarande en slö motor :) men de går ju å trimma ;)

Kompisens okapade 142 Traktor..
Bild
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd

Inlägg av Z-K »

Det går ju också att byta till servo styrningen till 140:orna :)
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
ekenARK
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ekenARK »

Z-K skrev:

ja det går att sätta i en jet motor och byta till Ferrari chassie med. men det krävs erfarenhet jobb tid och pengar. 8)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

ekenARK skrev:
Z-K skrev:

ja det går att sätta i en jet motor och byta till Ferrari chassie med. men det krävs erfarenhet jobb tid och pengar. 8)
servo är överskattat..
köp en 140 med b20 så stoppar du i en k-/d-kam, dubbla su eller en weber 36-36 och plana toppen, då har du en rolig bil att leka och övningsköra med :)
Användarens profilbild
Carllito
Varnad

Inlägg av Carllito »

Okej, tack för alla svar :). men vet ni vilken årsmodell dom började med insprutning i 240?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Carllito skrev:Okej, tack för alla svar :). men vet ni vilken årsmodell dom började med insprutning i 240?
77 har jag för mig insprutningen kom, kan ha varit 76 eller 78 också....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

HondaPojkeN skrev:
ktm_danielsson skrev:

[spoiler]Bild

Bild
[/spoiler]

Haha det är sport för att dom inte har varvstopp ;) men e sjukt slöa, toppfarten ligger på 120km/h.. Visst 3tum på en b20 låter gööt som faen men fortfarande en slö motor :) men de går ju å trimma ;)

Bild

Toppfart 120? inte så konstigt med en sönder körd traktor som har legat på varvstoppen i 10år? sätt dig i en 140 som en äldre gubbe hat haft sen den varr ny så får du se hastigheter över 120km/h

och ni som klagar på att det inte är servo i 140, prova köra en bil utan servo och klaga sen :)
Kör själv en amazon utan servo å de går hur fint som helst (unless du har suttit framför datorn i 15 år och knappt har några muskler) :)
+att det är skönare att köra utan då man får mer känsla :D
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

ZX skrev:
HondaPojkeN skrev:
ktm_danielsson skrev: b20 är ju sport!! Finns inget som låter coolare än b20 med 3" rör och sidepipe! (Finns förstås många, otroligt många saker/bilar som låter coolare, men det låter rätt fränt ändå :))

[spoiler]Bild

Bild
[/spoiler]

Bild

Toppfart 120? inte så konstigt med en sönder körd traktor som har legat på varvstoppen i 10år? sätt dig i en 140 som en äldre gubbe hat haft sen den varr ny så får du se hastigheter över 120km/h

och ni som klagar på att det inte är servo i 140, prova köra en bil utan servo och klaga sen :)
Kör själv en amazon utan servo å de går hur fint som helst (unless du har suttit framför datorn i 15 år och knappt har några muskler) :)
b20 har inget varvstopp :roll:
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Gröngöling skrev:köp en 240, klassisk tidlös design och funkar bra, håller länge och finns nog med delar för lång tid framåt...

Finns jävligt dåligt med reservdelar till 240

Men jag tror inte att det är olagligt o köra 140 för handbromsen, har själv kört vw, volvo, audi, mfl som har haft handbromsen på vänstersida med en knapp borde ju vara olagligt också isf, tror bara att man inte får köra upp i en sådan på körskolan
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Det HAR varit otillåtet att övningsköra i bilar där handledaren inte har tillgång till någon broms, om det fortfarande gäller eller har tagits bort vet jag inte.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Erik_ skrev:Det HAR varit otillåtet att övningsköra i bilar där handledaren inte har tillgång till någon broms, om det fortfarande gäller eller har tagits bort vet jag inte.
När jag blev stannad sa dem iaf inget om det
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

Erik_ skrev:Det HAR varit otillåtet att övningsköra i bilar där handledaren inte har tillgång till någon broms, om det fortfarande gäller eller har tagits bort vet jag inte.
kollade upp det lite snabbt och verkar som det är upp till handledaren :)
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

streamjr skrev:
ZX skrev:
HondaPojkeN skrev:[/spoiler]

Bild

b20 har inget varvstopp :roll:
Ännu värre då! :D
Skriv svar