Hej! Jag vill börja med att säga förlåt för alla dumma inlägg jag har gjort. Jag ska inte lägga ut fel grejer på fel plats och inte fler CIAO frågor.
Nu till min fråga.
Det är så att jag har frågat alla på tsr innan om volvo 140 och 240 modellerna. Det är så att jag ska övningsköra nästa år och jag kom med ett förslag till min pappa om jag fick köpa min egen bil att övningsköra med och han tyckte det lät som en bra ide, Han vill inte att jag ska övningsköra med Chrysler 300c HEMI V8 Där kan man snaka bil
Men iallafall, Jag hörde nått rykte att man inte fick övningsköra med volvo 140 för att handbromsen satt fel. Stämmer det? Och vad heter motorn med dubbla förgasare? Tycker ni att jag ska köpa en volvo 140 serien eller 240 serien?
Kan lägga in lite coola bilder på skönheterna, så det här inlägget blir lite intressant
själv skulle jag rekommendera 740 som är billig och har mkt ork om du drar i diket finns det många reservdelar som är lätta att få tag på annars så skulle jag ta 240 har dock ingen erfarenhet av dem men jag har hört att de är rätt goa att köra
ska nog gå att övningsköra i. ska nog inte vara andra regler mot om man har körkort.
140-serien är grymt fula och ostabila. 240 är inte heller någon höjdare men går att fixa dom riktigt fina
så en 240 är nog en bra bil för dig. även kul sladdarbil om man vill det när du har kort sen. vill man ha en finare bil så lackar man den grå och slänger på ett par fina fälgar
140's är rååa! men har en slö b20 i och ingen servo styrning..
240s är snygga om man fixar lite smått , sitter allt motorer tex som : D24,D20,B21, B21E,B21ET,B230f osv. Alltså har 240 mer power och servo styrning lite mer lyx om man säger så, sen så är det ju alltid lite lättare att få tag i delar till 240's då det är sveriges mest serieproducerade bil, (har jag för mig)
Edit: du får inte övningsköra med 140 då handbromsen e på fel sida
k-skåpet skrev:140 sport tror jag har dubbla förgasare!
Ah, men en fräsch sådan får man ge 40 papp för....
b20b har jag för mig dubbelförgasaren heter.
En 140 kan du få för rimliga pengar, men då är det troligen ett härke. Du kan ju köpa en sämre 140 och renovera, men de tar tid, krävs kunskap och resurser samt pengar. Men 140 är ju jävligt fina original. Lätt en av de finare skapelserna som rullat ut från torslandaverken.
240 får du heller ingen fräsch för småpengar, men de är bättre än 140. Finns mer reservdelar, och billigare.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
HondaPojkeN skrev:140's är rååa! men har en slö b20 i och ingen servo styrning..
240s är snygga om man fixar lite smått , sitter allt motorer tex som : D24,D20,B21, B21E,B21ET,B230f osv. Alltså har 240 mer power och servo styrning lite mer lyx om man säger så, sen så är det ju alltid lite lättare att få tag i delar till 240's då det är sveriges mest serieproducerade bil, (har jag för mig)
Edit: du får inte övningsköra med 140 då handbromsen e på fel sida
b20 är ju sport!! Finns inget som låter coolare än b20 med 3" rör och sidepipe! (Finns förstås många, otroligt många saker/bilar som låter coolare, men det låter rätt fränt ändå )
volvo 140 är snyggare men på bilarna där uppe är 240n snyggare för den har volvos egna 16tumare kult fälgar 240 har ju troligen en b230f 116hk 140n har nog en b20 90-100 med dubbla su,us kommer inte ihog vilket 240n är ju bäter på nästan alla sätt men men jag var int hur mycket du bryr dig om komfort osv 140n med ett par coola fälgar garaterat grymmast.man kan trimma 140n lätt med några häst till... världens starkaste b20 har nästan 500hk jag tyckte jag läste att någon tyckte att 740 var pigg?=falskt. en star del av alla 740 och 240 har b230f med 116hk... men man kan ju inte se så mycket på en bild...
HondaPojkeN skrev:140's är rååa! men har en slö b20 i och ingen servo styrning..
240s är snygga om man fixar lite smått , sitter allt motorer tex som : D24,D20,B21, B21E,B21ET,B230f osv. Alltså har 240 mer power och servo styrning lite mer lyx om man säger så, sen så är det ju alltid lite lättare att få tag i delar till 240's då det är sveriges mest serieproducerade bil, (har jag för mig)
Edit: du får inte övningsköra med 140 då handbromsen e på fel sida
b20 är ju sport!! Finns inget som låter coolare än b20 med 3" rör och sidepipe! (Finns förstås många, otroligt många saker/bilar som låter coolare, men det låter rätt fränt ändå )
[spoiler]
[/spoiler]
Haha det är sport för att dom inte har varvstopp men e sjukt slöa, toppfarten ligger på 120km/h.. Visst 3tum på en b20 låter gööt som faen men fortfarande en slö motor men de går ju å trimma
HondaPojkeN skrev:140's är rååa! men har en slö b20 i och ingen servo styrning..
240s är snygga om man fixar lite smått , sitter allt motorer tex som : D24,D20,B21, B21E,B21ET,B230f osv. Alltså har 240 mer power och servo styrning lite mer lyx om man säger så, sen så är det ju alltid lite lättare att få tag i delar till 240's då det är sveriges mest serieproducerade bil, (har jag för mig)
Edit: du får inte övningsköra med 140 då handbromsen e på fel sida
Det går ju också att byta till servo styrningen till 140:orna
GE FAN I MEJ!
Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
HondaPojkeN skrev:140's är rååa! men har en slö b20 i och ingen servo styrning..
240s är snygga om man fixar lite smått , sitter allt motorer tex som : D24,D20,B21, B21E,B21ET,B230f osv. Alltså har 240 mer power och servo styrning lite mer lyx om man säger så, sen så är det ju alltid lite lättare att få tag i delar till 240's då det är sveriges mest serieproducerade bil, (har jag för mig)
Edit: du får inte övningsköra med 140 då handbromsen e på fel sida
Det går ju också att byta till servo styrningen till 140:orna
ja det går att sätta i en jet motor och byta till Ferrari chassie med. men det krävs erfarenhet jobb tid och pengar.
HondaPojkeN skrev:140's är rååa! men har en slö b20 i och ingen servo styrning..
240s är snygga om man fixar lite smått , sitter allt motorer tex som : D24,D20,B21, B21E,B21ET,B230f osv. Alltså har 240 mer power och servo styrning lite mer lyx om man säger så, sen så är det ju alltid lite lättare att få tag i delar till 240's då det är sveriges mest serieproducerade bil, (har jag för mig)
Edit: du får inte övningsköra med 140 då handbromsen e på fel sida
Det går ju också att byta till servo styrningen till 140:orna
ja det går att sätta i en jet motor och byta till Ferrari chassie med. men det krävs erfarenhet jobb tid och pengar.
servo är överskattat..
köp en 140 med b20 så stoppar du i en k-/d-kam, dubbla su eller en weber 36-36 och plana toppen, då har du en rolig bil att leka och övningsköra med
HondaPojkeN skrev:140's är rååa! men har en slö b20 i och ingen servo styrning..
240s är snygga om man fixar lite smått , sitter allt motorer tex som : D24,D20,B21, B21E,B21ET,B230f osv. Alltså har 240 mer power och servo styrning lite mer lyx om man säger så, sen så är det ju alltid lite lättare att få tag i delar till 240's då det är sveriges mest serieproducerade bil, (har jag för mig)
Edit: du får inte övningsköra med 140 då handbromsen e på fel sida
b20 är ju sport!! Finns inget som låter coolare än b20 med 3" rör och sidepipe! (Finns förstås många, otroligt många saker/bilar som låter coolare, men det låter rätt fränt ändå )
[spoiler]
[/spoiler]
Haha det är sport för att dom inte har varvstopp men e sjukt slöa, toppfarten ligger på 120km/h.. Visst 3tum på en b20 låter gööt som faen men fortfarande en slö motor men de går ju å trimma
Kompisens okapade 142 Traktor..
Toppfart 120? inte så konstigt med en sönder körd traktor som har legat på varvstoppen i 10år? sätt dig i en 140 som en äldre gubbe hat haft sen den varr ny så får du se hastigheter över 120km/h
och ni som klagar på att det inte är servo i 140, prova köra en bil utan servo och klaga sen
Kör själv en amazon utan servo å de går hur fint som helst (unless du har suttit framför datorn i 15 år och knappt har några muskler)
+att det är skönare att köra utan då man får mer känsla
ktm_danielsson skrev:
b20 är ju sport!! Finns inget som låter coolare än b20 med 3" rör och sidepipe! (Finns förstås många, otroligt många saker/bilar som låter coolare, men det låter rätt fränt ändå )
[spoiler]
[/spoiler]
Haha det är sport för att dom inte har varvstopp men e sjukt slöa, toppfarten ligger på 120km/h.. Visst 3tum på en b20 låter gööt som faen men fortfarande en slö motor men de går ju å trimma
Kompisens okapade 142 Traktor..
Toppfart 120? inte så konstigt med en sönder körd traktor som har legat på varvstoppen i 10år? sätt dig i en 140 som en äldre gubbe hat haft sen den varr ny så får du se hastigheter över 120km/h
och ni som klagar på att det inte är servo i 140, prova köra en bil utan servo och klaga sen
Kör själv en amazon utan servo å de går hur fint som helst (unless du har suttit framför datorn i 15 år och knappt har några muskler)
+att det är skönare att köra utan då man får mer känsla
Gröngöling skrev:köp en 240, klassisk tidlös design och funkar bra, håller länge och finns nog med delar för lång tid framåt...
Finns jävligt dåligt med reservdelar till 240
Men jag tror inte att det är olagligt o köra 140 för handbromsen, har själv kört vw, volvo, audi, mfl som har haft handbromsen på vänstersida med en knapp borde ju vara olagligt också isf, tror bara att man inte får köra upp i en sådan på körskolan
Det HAR varit otillåtet att övningsköra i bilar där handledaren inte har tillgång till någon broms, om det fortfarande gäller eller har tagits bort vet jag inte.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Det HAR varit otillåtet att övningsköra i bilar där handledaren inte har tillgång till någon broms, om det fortfarande gäller eller har tagits bort vet jag inte.
Erik_ skrev:Det HAR varit otillåtet att övningsköra i bilar där handledaren inte har tillgång till någon broms, om det fortfarande gäller eller har tagits bort vet jag inte.
kollade upp det lite snabbt och verkar som det är upp till handledaren
Haha det är sport för att dom inte har varvstopp men e sjukt slöa, toppfarten ligger på 120km/h.. Visst 3tum på en b20 låter gööt som faen men fortfarande en slö motor men de går ju å trimma
Kompisens okapade 142 Traktor..
Toppfart 120? inte så konstigt med en sönder körd traktor som har legat på varvstoppen i 10år? sätt dig i en 140 som en äldre gubbe hat haft sen den varr ny så får du se hastigheter över 120km/h
och ni som klagar på att det inte är servo i 140, prova köra en bil utan servo och klaga sen
Kör själv en amazon utan servo å de går hur fint som helst (unless du har suttit framför datorn i 15 år och knappt har några muskler)
+att det är skönare att köra utan då man får mer känsla