tjena som rubriken lyder så undra jag vilken hand som är lättast att köra på bakhjulet med(en hand) .. är det bramsen eller gasen ?har kollat runt lite på några videos och dom flesta släpper gasen är det inte lättare att släppa bromsen?
det beror på, ifall du ska köra långt med en hand så är det gasen som du ska använda, om du vill göra det snyggt och liksom glida en bit så använder du bromsen tänk på att gasa försiktigt när du kör med bara gas, om den slår över fort så kanske du inte hinner ta i bromsen
Jag skulle använt gasen, använder du bromsen kommer du ju max 10 meter om du inte kommer i 180km/h liksom... Dock finns ju risken att gå över. Men när du övar, eller alltid när du kör, du behöver ju inte ha handen 10 meter från styret, du kan ju hålla den precis ovanför styret, och du fattar. Gjorde jag alltid när jag cyklade på bakhjul med 1 hand...
lär dig köra bakhjul bra med både gas och broms. sen när du kan det rktigt bra så har du kvar händerna men övar på att hålla den uppe utan broms utan att slå över. sen när du kan det så kan du ta bort handen med broms