är du 176 o väger 54kg, ska du antingen ha 125:a eller 250Olarama skrev:Jag är ungefär 176 cm, och väger ungefär 54 kg, har kollat mycke på yamaha, men om har man 2-takt så har jag aldrig fattat det med kolv byte? måste man göra de ofta?
Olarama skrev:Jag är ungefär 176 cm, och väger ungefär 54 kg, har kollat mycke på yamaha, men om har man 2-takt så har jag aldrig fattat det med kolv byte? måste man göra de ofta?
vadå svår att hantera? :SMreliasN skrev:En kraft som är svårare att hantera jaaerox-sami skrev:125a borde du börja med finns kraft så det räcker
då är det verkligen en 125a du ska ha och inte ktm för dom kostar oftast mera om du vill ha en braOlarama skrev:Haha, joo, men har kollat med vissa kompisar, och på något sätt så tycker jag ktm värkar goare, men inte vet jag, ni vet nog bättre, men kan man få en hyfsad cross runt 10k ? eller måste man ge mer
För en nybörjare är det svårare att hantera, som jag sa, en 250 har ett mycket jämnare register, vilket gör den lättare att köra lugnt osv med.aerox-sami skrev:vadå svår att hantera? :SMreliasN skrev:En kraft som är svårare att hantera jaaerox-sami skrev:125a borde du börja med finns kraft så det räcker
jag byter kolv i min yamaha yz 85 med 45-50 timmars mellanrumOlarama skrev:Jag är ungefär 176 cm, och väger ungefär 54 kg, har kollat mycke på yamaha, men om har man 2-takt så har jag aldrig fattat det med kolv byte? måste man göra de ofta?
Runt 10k kan nog bli lite knapert, risken finns att de inte är något vidare skick o du får byta/laga en massa delar.Olarama skrev:Haha, joo, men har kollat med vissa kompisar, och på något sätt så tycker jag ktm värkar goare, men inte vet jag, ni vet nog bättre, men kan man få en hyfsad cross runt 10k ? eller måste man ge mer
http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_ ... ?ca=11&w=3Olarama skrev:Haha, joo, men har kollat med vissa kompisar, och på något sätt så tycker jag ktm värkar goare, men inte vet jag, ni vet nog bättre, men kan man få en hyfsad cross runt 10k ? eller måste man ge mer
Han ska köpa en CROSS inte mcGröngöling skrev:köp en yamaha dt125r har bara hört gott om den
"bäst för nybörjare som jag"MreliasN skrev:För en nybörjare är det svårare att hantera, som jag sa, en 250 har ett mycket jämnare register, vilket gör den lättare att köra lugnt osv med.aerox-sami skrev:vadå svår att hantera? :SMreliasN skrev: En kraft som är svårare att hantera ja
En 125:a måste du jämnt varva väldigt mycket för att den ska gå bra, och effektkurvan är inte lika jämn.
Precis, " skulle HELST vilja ha en 2-takt "aerox-sami skrev:"bäst för nybörjare som jag"MreliasN skrev:För en nybörjare är det svårare att hantera, som jag sa, en 250 har ett mycket jämnare register, vilket gör den lättare att köra lugnt osv med.aerox-sami skrev: vadå svår att hantera? :S
En 125:a måste du jämnt varva väldigt mycket för att den ska gå bra, och effektkurvan är inte lika jämn.
"Skulle helst vilja ha en 2-takt"
direkt där försvann 250cc ur bilden om han vill ha 2t och en 4t kostar mycket mera än 10k så 125cc är det han får gå efter och jag tyckte inte det var svårt att lära köra en 125 2t'are
man får ta det lugnt innan och sen gasa på!
exakt, jag började köra på en Kx80 och dom går ju så in i helvete bra och efter det gick jag till en Kx125 och nu kör jag Rm125MreliasN skrev:Precis, " skulle HELST vilja ha en 2-takt "aerox-sami skrev:"bäst för nybörjare som jag"MreliasN skrev: För en nybörjare är det svårare att hantera, som jag sa, en 250 har ett mycket jämnare register, vilket gör den lättare att köra lugnt osv med.
direkt där försvann 250cc ur bilden om han vill ha 2t och en 4t kostar mycket mera än 10k så 125cc är det han får gå efter och jag tyckte inte det var svårt att lära köra en 125 2t'are
Jag har själv varit nybörjare, och har nu kört cross bra många år, så jag vet vad som är bäst för nybörjare.
Men som jag sa i ett tidigare inlägg, lär man sig tillslut köra 2-takt som nybörjare så kan man ju de väldigt bra sen!
Ja cirka 800-1000 krOlarama skrev:aa tack för alla svarmen om man nu ska byta delar och de, hur mycket kostar typ en ny kolv ungefär
går de på 1000 eller något? och vilket cross märke har billigast delar?
Prova en 250 4-takt någon gång så har du nog också ett rätt bra svar när någon frågar vad som är bäst för nybörjareaerox-sami skrev:exakt, jag började köra på en Kx80 och dom går ju så in i helvete bra och efter det gick jag till en Kx125 och nu kör jag Rm125MreliasN skrev:Precis, " skulle HELST vilja ha en 2-takt "aerox-sami skrev: "bäst för nybörjare som jag"
Jag har själv varit nybörjare, och har nu kört cross bra många år, så jag vet vad som är bäst för nybörjare.
Men som jag sa i ett tidigare inlägg, lär man sig tillslut köra 2-takt som nybörjare så kan man ju de väldigt bra sen!
Perfekt hoj val! Yamaha är billiga i drift för dom håller och är riktiga "slitvargar"Olarama skrev:okej, tack!tycker denna ser helt perfekt ut för mig
![]()
http://www.blocket.se/varmland/Yamaha_Y ... ?ca=10&w=3
Olarama skrev:4-takt är enklast för nybörjare, så är de bara, jag vet de, har testat dom flesta, 4-takt är klart bättre, med 2-takt så varvar den en jävla massa och därför blir de svårare att köra!
Säger som mattyyy, den blir nog braOlarama skrev:okej, tack!tycker denna ser helt perfekt ut för mig
![]()
ta den!Mattyyy skrev:Perfekt hoj val! Yamaha är billiga i drift för dom håller och är riktiga "slitvargar"Olarama skrev:okej, tack!tycker denna ser helt perfekt ut för mig
![]()
jo men så gott som alla har nått elr några märken som dom tycker bättre om och några mindre, själv föredrar jag kawasakiMreliasN skrev:Haha vad menar du med " inte ute efter just dom "Olarama skrev:Jo yamaha är la bra, men är inte ute efter just domtyp någon honda, ktm eller liknande
?
Yamaha är precis lika stort o bra märke som resten