Bytte till mig en slider för ett tag sen, som jag tänkte stunta med. Det ska vara 88 (?) munstycke i den tror jag, ska kolla efter imorgon. Iallafall så gick den bra och allt va frid och fröjd, lärde mig lite bakhjul osv, sen nu igår tror ja det var, så vet inte om det har med saken att göra, så skjutsade jag en polare, 80+80kg ungefär, och nu drar den som fan i början, sen runt 15km/h dör den, som att den får för mycket bensin/för lite bensin/mycke luft/lite luft.. Satt i säkert 1,5 timme och försökte med den jävla luftskruven. Och ska fixa nytt luftfilter för det jag hade slutade med att bli överkört och stampat på..
Om de hjälper så det jag har på nu är:
5,5g blandat med 4,6g vikter.
V-ring
Zx rör
Gula kopplingsfjädrar
och sportlufts då..
Hoppas på lite hjälp, nån som haft samma problem eller så. Tack på förhand, mvh Joel.
Kolla så alla slangar sitter där dom ska sitta, kolla tändstiftet och CDIn så inte den lagt av, ladda batteriet är en möjlig grej om du använder det!
Sen en liten grej som stör mig och alla andra också:
Kolla flottörhuset, där ska det sitta en plastgrej som generar hur mycket bensin den ska få, om den har fastnat på t.ex ingen gas alls ger den alltså ingen bensin alls, det är nog de flesta problemen jag kommit på
och kom ihåg de 3 nyckelorden:
Gnista
Bränsle
Komp.
De BEHÖVS för att den ska starta!
Getting burned in brännboll
"I was in the air"
Like a swede
DblBarrelJackie skrev:Kolla så alla slangar sitter där dom ska sitta, kolla tändstiftet och CDIn så inte den lagt av, ladda batteriet är en möjlig grej om du använder det!
Sen en liten grej som stör mig och alla andra också:
Kolla flottörhuset, där ska det sitta en plastgrej som generar hur mycket bensin den ska få, om den har fastnat på t.ex ingen gas alls ger den alltså ingen bensin alls, det är nog de flesta problemen jag kommit på
och kom ihåg de 3 nyckelorden:
Gnista
Bränsle
Komp.
De BEHÖVS för att den ska starta!