Tjena! Har sökt men inte hittat något som jag exakt letar efter.
Jag vill ha en ganska orginal moppe men då jag bor ett par km från stan pallar jag inte ligga i 50 hela tiden så jag undrar, vad ska jag skaffa för drev så den går snabbare men ändå inte blir skit seg att få upp i fart?
Har hört talas om att 13 / 53 ska vara bra, vad säger ni?
Helst inga: "Dra på 70cc så kommer den gå fort" svar tack, vänligen respektera detta.
Tack på förhand
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
CaToXXo skrev:Felpostat utta bara helvete, men jag är snäll och svarar ändå.¨
Kollat vad du har nu, och köp ett framdrev som är 2 kuggar större än ditt nuvarande.
Glömde lägga den i en kategori!
Edit: Nån mod som har lust att flytta tråden?
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
SnyggaDerbin skrev:Tjena! Har sökt men inte hittat något som jag exakt letar efter.
Jag vill ha en ganska orginal moppe men då jag bor ett par km från stan pallar jag inte ligga i 50 hela tiden så jag undrar, vad ska jag skaffa för drev så den går snabbare men ändå inte blir skit seg att få upp i fart?
Har hört talas om att 13 / 53 ska vara bra, vad säger ni?
Helst inga: "Dra på 70cc så kommer den gå fort" svar tack, vänligen respektera detta.
Tack på förhand
Jo jag har en Derbi från 01 med 03/53 o visst den drar ca 60 ärliga på raksträcka men ca 50 med skjutsdock men annars så visst de tar ju några meter o komma upp i fart men dock mycket skönare än att växla 24/7
SnyggaDerbin skrev:Tjena! Har sökt men inte hittat något som jag exakt letar efter.
Jag vill ha en ganska orginal moppe men då jag bor ett par km från stan pallar jag inte ligga i 50 hela tiden så jag undrar, vad ska jag skaffa för drev så den går snabbare men ändå inte blir skit seg att få upp i fart?
Har hört talas om att 13 / 53 ska vara bra, vad säger ni?
Helst inga: "Dra på 70cc så kommer den gå fort" svar tack, vänligen respektera detta.
Tack på förhand
Jo jag har en Derbi från 01 med 03/53 o visst den drar ca 60 ärliga på raksträcka men ca 50 med skjutsdock men annars så visst de tar ju några meter o komma upp i fart men dock mycket skönare än att växla 24/7
Gör den "bara" 60? :/, skulle vilja ha min iaf 65 typ om det går utan att behöva köra 1km för att komma upp i bra fart
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
SnyggaDerbin skrev:Tjena! Har sökt men inte hittat något som jag exakt letar efter.
Jag vill ha en ganska orginal moppe men då jag bor ett par km från stan pallar jag inte ligga i 50 hela tiden så jag undrar, vad ska jag skaffa för drev så den går snabbare men ändå inte blir skit seg att få upp i fart?
Har hört talas om att 13 / 53 ska vara bra, vad säger ni?
Helst inga: "Dra på 70cc så kommer den gå fort" svar tack, vänligen respektera detta.
Tack på förhand
Kör på 9 / 99 det borde bli bra, polarens tuktuk har det och den gör 150 blås i uppförsbackarna
SnyggaDerbin skrev:Tjena! Har sökt men inte hittat något som jag exakt letar efter.
Jag vill ha en ganska orginal moppe men då jag bor ett par km från stan pallar jag inte ligga i 50 hela tiden så jag undrar, vad ska jag skaffa för drev så den går snabbare men ändå inte blir skit seg att få upp i fart?
Har hört talas om att 13 / 53 ska vara bra, vad säger ni?
Helst inga: "Dra på 70cc så kommer den gå fort" svar tack, vänligen respektera detta.
Tack på förhand
Kör på 9 / 99 det borde bli bra, polarens tuktuk har det och den gör 150 blås i uppförsbackarna
13/37 går den hur bra som hellst, på vilken moppe som hellst.
Jag skulle kört 12/53 om jag varit som du, jag kör 13/53 med orginalrör för tillfället och i längre uppförsbackar så går den typ 40-42 på mätaren vilket är pinsamt tråkigt.
EDIT: Låser med tanke på att den ska ligga i drevningstråden.
Dock har du väl fått nåt vettigt svar så..