jag har en mt5:a 70cc som har problem. ja skulle upp till tappen för några dagar sen och tanka, gick igång på första kicken,tankade,sen var den stendöd. tänkte det måste vara tändstiftet. köpte ett nytt, funkade inte endå. så ja kollade förgasaren, inget fel, sen så bytte ja till orginal cylindern, och då tände den till, ja la i tvåans växel och rulla och då gick den igång men fungerade verkligen skitdåligt. och nu idag är den stendöd. ja blir galen på den, hjälp!!!
Senast redigerad av mt5 simpa! den 29 april 2012, 12:45, redigerad totalt 2 gång.
Har du bra gnista på stiftet? Bra komp? Får stiftet soppa, du har inte vridit av soppakranen av nån anledning? Har du gjort rent luftfiltret?
Nästa steg kan väl vara aatt kolla så membranet är helt, det sitter mellan insuget och motorblocket.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Har du bra gnista på stiftet? Bra komp? Får stiftet soppa, du har inte vridit av soppakranen av nån anledning? Har du gjort rent luftfiltret?
Nästa steg kan väl vara aatt kolla så membranet är helt, det sitter mellan insuget och motorblocket.
Gnistan är okej, siftet är nytt, kompet är som det ska och stiftet är blöt efter att ha kickar, har kollat mebranet allt är som det ska. Och jag är ganska säker på att ja tanka bensin, annars hade inte moppen ens startat eller?
AxxxeL skrev:Njadu, har du fin gnista? cylindern har ju inte me gnistan o göra... sätt dit 70cc igen för det var den väl inställd till?
Rengör allt från förgasare till membran. Kolla så skiteninte flödar med! Kan vara så att flottören har hängt sig så skiten flödar ner i vevhuset
jag har kollat förgasaren och membranen, båda värkar vara bra.
men när ja har kickat en stund och rullat så är stiftet svart och blöt. är inte det att det är för mycket olja?
AxxxeL skrev:Njadu, har du fin gnista? cylindern har ju inte me gnistan o göra... sätt dit 70cc igen för det var den väl inställd till?
Rengör allt från förgasare till membran. Kolla så skiteninte flödar med! Kan vara så att flottören har hängt sig så skiten flödar ner i vevhuset
men när ja har kickat en stund och rullat så är stiftet svart och blöt. är inte det att det är för mycket olja?
Ta av cylindern å kolven, så rengör du dem.
Slipa väck söt från cylindern. Kanske hjälper?
De räcker liksom inte med att bara plocka bort grejer och kolla på dom. Hur kan du veta att sakerna är bra egentligen? Finns väldigt mycket i förgasaren som man inte kan se.
Olja ska man kunna köra 6-7% utan att det ska påverka motorn.
Läs reglerna och byt rubrik!
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
De räcker liksom inte med att bara plocka bort grejer och kolla på dom. Hur kan du veta att sakerna är bra egentligen? Finns väldigt mycket i förgasaren som man inte kan se.
Olja ska man kunna köra 6-7% utan att det ska påverka motorn.
Läs reglerna och byt rubrik!
jag har blåst rent munstyckena och gjort rent förgasaren 3-4 gånger, jag har 65 munstycke, orginal 50cc cylinder, orginal förgasare allt är orginal, kan munstycket vara för stort?