MoppeKillen97 skrev:Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Medium) Orange
Hebo - Variatorvikter 15 X 12 Gul (4,70g) (lättade till ca 3,5g)
Förgasarmunstycke är jag inte säker på men jag tror jag använde 75 kan vara 78 eller 80.
Vad går den i
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
95-105 kanske, munstycke har jag ingen anning om...MoppeKillen97 skrev:hej jag undrar hur snabbt min aerox 02 kommer gå med följande setup samt om man kommer kunna gå upp på bakan lätt?
Setup: Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc, Stage6 - Kopplingsfjädrar (Medium) Orange- Medium, Hebo - Variatorvikter 15 x 12 Gul ( 4,70g, lättade till ca 3,50g ), Stage6 - Avgassystem (Pro Replica ) Krom Dellorto - Förgasare (PHVA TS) 17,5mm (Vilket munstycke ska jag ha till den förgasaren, samt finns det en annan som är bättre? ).
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
70-75km/hPelle Carlsson skrev:Vad kommer den gå i ?
4-takt...
- Avstrypt Variator
- Lättare Vikter
- Sportluftfilter
- Större Munstycke
- Metzeler däck
- Urpluggat Effektrör
70 km/h ?
Tacksam för svar!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Det är en snake ni har, inte en onePiitus96 skrev:Vad skulle ni tro att dena moppen skulle göra med denna setupen?
Peugeot Ludix One
Setup:
Polini 70cc Sport
Dragen V-bricka
Större förgasare (cirka 15mm ist för 12mm)
Originalrör, kapad blindtarm och urpluggad (ganska stor plugg)
Hebo sportluftsfilter
65-70 med pluggat? beroende på vilka vikter osvPelle Carlsson skrev:Hur snabbt kommer min kompis Aerox gå :
Setup:
-Ingen v-ring
-Lättare vikter
-Stage6 PRO Replica rör (pluggat) !
-Hårdare Tryckfjäder
-Racing filter i luftboxen
-Större Munstycke
-Hårdare Kopplingsfjädrar
Vad toppar den me plugg i röret, och vad toppar den utan plugg i röret??
80-85 kmh caKunGsen skrev:Tjena hur snabbt kommer min yamaha slider gå ?
Setup : Stage6 sport pro 70cc Dellorto 17,5 mm förgasare med mallosi reedsoch polini speedcontrol varriator med
Stage6 - Koppling (MKII) 107mm och en stage6 wingcooler
Röret är ett urpluggat org rör själv uppskattar jag farten till en 90 95 enligt mätaren iaf. Vad säger ni ?