någon som har haft samma problem ?
något med munstycket ?
tacksam för svar !
ps: hoppas att det inte är för svårt att förstå

vilken storlek kör du på? Och vilken övrig setup har du om den gör 100 knyck?Wwillees skrev:det är orginal membranet me mallosis reeds.DiNozzan skrev:Vad är det för membran/reeds? Om det är org så kan det vara att dom börjar bli slitna. Kolla med ett skjutmått så dom är rätt inställda/ stämmer bra!
membranet ser helt nytt ut och reedsen har jag bara kört med ca 4 km :/
Stage 6 70cc ( streetrace )DiNozzan skrev:vilken storlek kör du på? Och vilken övrig setup har du om den gör 100 knyck?Wwillees skrev:det är orginal membranet me mallosis reeds.DiNozzan skrev:Vad är det för membran/reeds? Om det är org så kan det vara att dom börjar bli slitna. Kolla med ett skjutmått så dom är rätt inställda/ stämmer bra!
Testa att gå ner typ 20-30 storlekar, om inte mer..Wwillees skrev:Stage 6 70cc ( streetrace )DiNozzan skrev:vilken storlek kör du på? Och vilken övrig setup har du om den gör 100 knyck?Wwillees skrev: det är orginal membranet me mallosis reeds.
dellorto 17,5 phbg
tror jag har 130 eller ngt i munstycke
mallosi koppling
4,5 vikter
Hebo preformance rör
polini vit tryckfjäder
säkert glömt ngt.
no way...2stroke skrev:Testa att gå ner typ 20-30 storlekar, om inte mer..Wwillees skrev:Stage 6 70cc ( streetrace )DiNozzan skrev: vilken storlek kör du på? Och vilken övrig setup har du om den gör 100 knyck?
dellorto 17,5 phbg
mallosi koppling
4,5 vikter
Hebo preformance rör
polini vit tryckfjäder
säkert glömt ngt.
Låter skitkonstigt att den behöver så mycket!Wwillees skrev:no way...2stroke skrev:Testa att gå ner typ 20-30 storlekar, om inte mer..Wwillees skrev: Stage 6 70cc ( streetrace )
dellorto 17,5 phbg
mallosi koppling
4,5 vikter
Hebo preformance rör
polini vit tryckfjäder
säkert glömt ngt.
har tagit mig ca ett halv år med detta när jag hade 90 då rullar den inte asså. potog har 120 på sin 50ccså tror nog min ska ha mer
kom på att reedsen har två lägen om dom ska sitta alltid lite öppet eller nästan helt stängt, just nu har jag på helt stängt just nu har jag så den sitter så stängt som möjligt. förlåt för lite otydligt om de blev det2stroke skrev:Låter skitkonstigt att den behöver så mycket!Wwillees skrev:no way...2stroke skrev: Testa att gå ner typ 20-30 storlekar, om inte mer..
har tagit mig ca ett halv år med detta när jag hade 90 då rullar den inte asså. potog har 120 på sin 50ccså tror nog min ska ha mer
Men om du säger att membranet och så är helt så är det ju konstigt att det blir en sån konstig effekt.. Ska fundera lite och kolla runt!
Testa mindre munstycke så ska du nog se att den går lite bättreWwillees skrev:kom på att reedsen har två lägen om dom ska sitta alltid lite öppet eller nästan helt stängt, just nu har jag på helt stängt just nu har jag så den sitter så stängt som möjligt. förlåt för lite otydligt om de blev det2stroke skrev:Låter skitkonstigt att den behöver så mycket!Wwillees skrev: no way...
Men om du säger att membranet och så är helt så är det ju konstigt att det blir en sån konstig effekt.. Ska fundera lite och kolla runt!![]()
kom på en till sak var ute och spela fotboll nyss och tog moppen till planen sen när jag skulle hem så gick den skit bra ( utan att ha plockat ur och i membranet ) så det fungerar alltså att vänta ett tag innan man får accet![]()
ne vet... köpte den som den vaAnneWeckis skrev:Brorsans *Weckis* gamla ök ju... Ser ju inte riktigt ut som innan men men. Varken hyper motorn eller Stage6 motorn på den idag.
Men har du kört 4km med reedsen och den börjat flippa ur nu så e de nog nått med dom.
auto choken kan vara sönder när jag köpte den sa ägarn att kablarna hade gått av så jag fixade dom ( blåbär på att mecka då ) men jag tog isär allting och sedan satte till baka allt, den startade då så jag tänkte fan va bra, sedan började jag med 70cc efter 2 månaderbensinskalle skrev:Med andra ord, motorn går bra kall.
Det tyder oftast på fet bränsleblandning, antingen felinställd förgasare eller trasig autochoke.
130 munstycke är skitstort.
Jag körde 85 med 17,5 förgasare i min gamla drd. Jag satte i ett 105 åt polare i hans 70cc Senda med 19mm förgasare. Jag kör 150 i min 125:a.....
Att potog satt i 120 i sin betyder inte att du måste ha större i din. Troligtvis har du något fel i motorn som gör att det blir såhär, för somsagt, 130 är jäävligt stort och scootrar brukar i regel gå bäst med mindre munstycke i förhållande till crossmopeder med samma motorspecar.