om det är samma moppe tex, yamaha aerox. en 25-moppe (klass 2) och en 45-moppe (klass 1) så är den enda skillnaden att 25-moppen har fler strypningar. därför den går segare. och eftersom dom slutades att tillverkas 03? tror jag, så kan det var andra bromsar,andra dämpare och andra dekaler på nyare moppar.
dom båda har 50cc (49cc) samma förgasare rör osv, allting är samma utom strypningarna.
ekenARK skrev:om det är samma moppe tex, yamaha aerox. en 25-moppe (klass 2) och en 45-moppe (klass 1) så är den enda skillnaden att 25-moppen har fler strypningar. därför den går segare. och eftersom dom slutades att tillverkas 03? tror jag, så kan det var andra bromsar,andra dämpare och andra dekaler på nyare moppar.
dom båda har 50cc (49cc) samma förgasare rör osv, allting är samma utom strypningarna.
vad är det mer för strypningar på en 30-moppe än v-ringen, för har redan ett ZX.
ja det sitter mer styrpnigar, i insuget sitter det en bland annat, jag har en 01as aerox helt avstrypt med ett next r rör, den gör 100 på mätaren alltså kanske 75-80
har en top racing variator+ny koppling åxå
ekenARK skrev:om det är samma moppe tex, yamaha aerox. en 25-moppe (klass 2) och en 45-moppe (klass 1) så är den enda skillnaden att 25-moppen har fler strypningar. därför den går segare. och eftersom dom slutades att tillverkas 03? tror jag, så kan det var andra bromsar,andra dämpare och andra dekaler på nyare moppar.
vad är det mer för strypningar på en 30-moppe än v-ringen, för har redan ett ZX.
sitter strypning i zx när du köper den så kan vara att det inte är strypt, kan vara dåligt inställd, v-ring kan sitta kvar.
sitter strypning i zx när du köper den så kan vara att det inte är strypt, kan vara dåligt inställd, v-ring kan sitta kvar.
har tagit bort strypningen i röret och v-ringen, men den är ju bra inställd, och de ända jag ville veta vars mer det är strypningar