Roxxen96 skrev:Vill han främst ha axx så dra förfan på Leovince TT röret, det har jag och det axxar som in i helvete bara variatorn är inställd perfekt! Jag har löst mitt axx nu och det är bara att pma mig om du har frågor. Toppen med bara röret låg på 75 som är en helt okej toppfart! Dessutom kostar det röret bara 900 kr på scooter-attack.com, vilket är fruktansvärt billigt, dvs MYCKET RÖR FÖR PENGARNA. Det är det lågvarvigaste röret jag någonsin provat, och jag har provat zx, laser, stage 6 pro och såklart TT. Men alla tycker väl olika. Jag har en aerox och den är rätt mycket tyngre än blaster, ändå är det ett brutalt axx. Så då kan du själv räkna ut hur axxet blir på en blaster, de har en utav de starkaste motorerna också original (piaggio?)
Aja hade lätt kört på TT, totalt underskattat av det flesta. Men det är totalt värt de lilla pengarna som det kostar! Nackdel är att det rostar fort, men det är bara att dra på svart värmetålig lack ifrån början så kommer han att slippa det.
EDIT: Såg att det handlade om en Pgo, men skitsamma! Fortfarande riktigt värt.
du måste ju skämta och säga att TT är det lågvarvigaste röret som finns, har själv haft TT röret och det suger getp*ng varvar ingenting tills varvtillslaget på typ 2500-3000v då den börjar axxa som ett gnu, min kompis har haft samma rör på sin aerox, och vi har provat med olika fjädrar,munstycke,vikter får den ändå ingen bra effektkurva och att den vill vara mer varv villig i böran istället för att börja axxa som fan vid typ 3000v. vill du ha lågvarvit så kö urpluggat orignal rör. zx är skönare än tt men st6 är skönare än alla dom, och detta är av egna erfarenheter. så du gjorde ett bra köp genom att köpa s6 röret.
vikter ska du prova dig fram, det beror ju på när du vill att den ska börja varva och hur långt den ska klara av att varva, har du för lätta vikter orkar den itne varva upp på dom högsta varven och då går inte moppen lika fort. men blir axxar lättare i början. har du tyngre tvärt om. prova sig fram är det bästa