Hej!
Jag hade tänkt att dreva ner min RRX till 10/ 52. Orginal är 11/52. men jag vill även ha kvar samma toppfart som det är nu eller lite högre. Häldst utan att dra pluggen i avgasröret. någon som vet något enkelt sätt. Har dragen plugg i luftburken och 78 munstycke.
du kan alltid bora upp plugen eller göra en ny plugg som är större,
eller bond trimma lite, plana topen fila portarna, jacka kolven med mera men läs en guide inan du gerej inpå sånt.... onödigt o förstöra cylindern men fila avgas porten nån millimeter och plana.
fax110 skrev:du kan alltid bora upp plugen eller göra en ny plugg som är större,
eller bond trimma lite, plana topen fila portarna, jacka kolven med mera men läs en guide inan du gerej inpå sånt.... onödigt o förstöra cylindern men fila avgas porten nån millimeter och plana.
jo men det är så att det sitter en ny cylinder på eftersom den andra hade skurit pga fabriksfel så vill häldst inte göra ngt med den
Haraldsson skrev:Hej!
men jag vill även ha kvar samma toppfart som det är nu eller lite högre.
Det ger inte så mycket att dreva om du inte drar pluggen Jag har provat 10/52 nästan ingen skillnad orginal fast så har jag ett 13 på nu och då gör den 70-80 utan övervarv. Med 10 drevet varva den ganska kraftigt vilket inte är bra. Om du ska ha högre toppfart måste du sätta på ett större framdrev.
Jag har hört och tittat efter om det sitter en plugg i membranet. det gör det men vet inte om jag behöver ett ostrypt insug för att få ut någon efekt?? någon som hört talas om dettta innan?
Haraldsson skrev:Jag har hört och tittat efter om det sitter en plugg i membranet. det gör det men vet inte om jag behöver ett ostrypt insug för att få ut någon efekt?? någon som hört talas om dettta innan?
Haraldsson skrev:Jag har hört och tittat efter om det sitter en plugg i membranet. det gör det men vet inte om jag behöver ett ostrypt insug för att få ut någon efekt?? någon som hört talas om dettta innan?
Det är en spridare och den ska du ITNE ta bort.
dvs det finns inga pluggar i insuget på Rieju
fanns pluggar i förgasartratten på de gamla 30 mopparna
Det är en spridare och den ska du ITNE ta bort.
okej men jag har kollat på de andra membranen i tex typhoon/stalker och där sitter det ingen sådan. så vf skulle det sitta en sån i rrx om det inte gör det i de nya membran man köper tex på ts.se