En kompis sa till mig att ta bort blindtarmen samtidigt som en kompis sa att det är enklare att sätta i en lång bult så kan man får sålt den som orginal senare. Men frågan är om man bara sätter ditt en bult borde den kunna flyga ut väldigt lätt! Något tips på hur jag ska sätta fast den så den sitter?
Fattar inte riktigt det med en bult, men gör så att du kapar av röret och lägger dit en bricka och svätsar på blindtarmen igen så ser den som org ut, och då du skall sälja är det bara att kapa upp och slipa bort bricka och sedan svetsa på igen blindtarmen
ProBeta skrev:En kompis sa till mig att ta bort blindtarmen samtidigt som en kompis sa att det är enklare att sätta i en lång bult så kan man får sålt den som orginal senare. Men frågan är om man bara sätter ditt en bult borde den kunna flyga ut väldigt lätt! Något tips på hur jag ska sätta fast den så den sitter?
TACK FÖR SVAR !!!
om det är beta rr så har jag bara sätt ditt en bult
ProBeta skrev:En kompis sa till mig att ta bort blindtarmen samtidigt som en kompis sa att det är enklare att sätta i en lång bult så kan man får sålt den som orginal senare. Men frågan är om man bara sätter ditt en bult borde den kunna flyga ut väldigt lätt! Något tips på hur jag ska sätta fast den så den sitter?
TACK FÖR SVAR !!!
Så du har bara satt ditt bulten? inte satt fast den eller något?
TACK FÖR SVAR !!!
enklast är ju att svetsa dit en bricka utan hål i, och sen svetsa dit blindtarmen igen och lacka med värme tålig färg. inte så att moppen gör 100km/h för att du tar bort blindröret så du behöver ju inte kapa bort det igen när du ska sälja. ger oftast bara bättre acceleration och att det blir mycket starkare. har själv tagit bort mitt blindrör på min beta Ark och det gjorde stor skillnad faktist. men då bytte jag "kröken" för röret var delat mellan ljuddemparen och cylindern och bydde bar den rördelen på mitt org rör.
TuZx skrev:
enklast är ju att svetsa dit en bricka utan hål i, och sen svetsa dit blindtarmen igen och lacka med värme tålig färg. inte så att moppen gör 100km/h för att du tar bort blindröret så du behöver ju inte kapa bort det igen när du ska sälja. ger oftast bara bättre acceleration och att det blir mycket starkare. har själv tagit bort mitt blindrör på min beta Ark och det gjorde stor skillnad faktist. men då bytte jag "kröken" för röret var delat mellan ljuddemparen och cylindern och bydde bar den rördelen på mitt org rör.
drar jag min blindtarm så får den bättre axx med dåligare toppfart. moppen gör 90 på mätarn kanske 75-80 irl men när jag drar ''slangen'' som sitter på blindtarmen så gör den 68
ProBeta skrev:
drar jag min blindtarm så får den bättre axx med dåligare toppfart. moppen gör 90 på mätarn kanske 75-80 irl men när jag drar ''slangen'' som sitter på blindtarmen så gör den 68
asså räker inte med att ta bort slangen, och din moppe gör nu närmare 70-75. den får inte sämmre toppfart men blir riktigt stark i tex uppförsbackar, men min moppe går assegt när man skjutsar. är lite konstigt men blev så på min beta, men är ju inte samma motor eftersom du har AM6/ktm beroende på årsmod. och jag har liggande minarelli. men blev så på min beta iaf.
TuZx skrev:du vet inte vad jag har för setup.. kanske inte på din men min beta rr 07 gör det så iaf
blindröret har ingen slang på sig, de du tänker på är säkert EGR slangen som går från röret till luftburken igen. Inte så konstigt om den går sämre om du bara drar bort den..
TuZx skrev:du vet inte vad jag har för setup.. kanske inte på din men min beta rr 07 gör det så iaf
blindröret har ingen slang på sig, de du tänker på är säkert EGR slangen som går från röret till luftburken igen. Inte så konstigt om den går sämre om du bara drar bort den..
så får den inte till luft burken... den får till ingen stans,jävlar
går inte tyda vad du skriver men ett blindrör har ingen slang på sig.
tS skrev:
går inte tyda vad du skriver men ett blindrör har ingen slang på sig.
Neeh det är den Erg som du säger men asså om man drar bort slangen så är det ett rör istället för att kapa det så kan man sätta ditt en lång bult med hur fan ska man få fast den riktigt bra?