dt50r -07 el fel!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
defrentx3
Elmoped

dt50r -07 el fel!

Inlägg av defrentx3 »

Hej
har haft problem med elen på min moppe ett bra tag nu(efter jag kört hem i regnet), o jag kan verkligen inte komma på vad det är för något!!
Det som händer är att den dör när man använder blinker (enbart när växel är i)
Överhettnings lampan börjar blinka när man kommer upp i varv på varje växel ( ja precis innan man ska växla, väldigt jobbigt på 4:an 5:an 6:an)
Hastighetsmätaren fungerar inte!
Temperaturmätaren fungerar inte!

Har testa om det kan vara displayen eftersom dom är en känd felkälla, men problemet kvarstår även om jag tar bort displayen o kör.
Jag höll på lite med den idag för att ställa in förgasaren och då så kollade jag lite på elen också, o eftersom blinkersen var ett fel så tog jag loss den som man startar o stänger av blinkersen på ( kommer inte på vad det heter just nu) o kollade om det var fukt där, men det var det inte, så jag sprayade lite 5-56 där för att vara säker. men sen när jag skulle testa om det blev någon skillnad, så började alla blinkersarna på moppen lysa när överhettnings lampan började lysa så man såg ut som en åkande julgran!! :evil:

Någon som vet vad jag kan testa??
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbeyy »

tändplattan, el regulatorn eller cdin
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Älg »

Sprayade du 5-56 på styrenheten?!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Voltregulatorn, glappkontakter eller säkringar är troligen felet, kolla över det. Detta har inget med tändplatta eller cdi att göra, som snubben ovanför trodde.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
defrentx3
Elmoped

Inlägg av defrentx3 »

hur kan jag se om det är fel på volt regulatorn ( eller ja märka, finns det något känne tecken, kan kolla igenom alla kontakter etc imorgon, den har väl bara 1 säkring vad jag vet eller?

Älg: Ja?, det tar ju bort fukt o ska göra så att det leder bättre eller hur nu det var.

Offtopic, någon som vet vad det är för huvudmunstycke original på den?
defrentx3
Elmoped

Inlägg av defrentx3 »

CaToXXo skrev:Voltregulatorn, glappkontakter eller säkringar är troligen felet, kolla över det. Detta har inget med tändplatta eller cdi att göra, som snubben ovanför trodde.
Jag tog ur båda bakblinkersarna o då fungerade det att blinka med växel i ( gjorde det när den var avstängd. Sen så testade jag det när den var på och då så visade displayen 2st typ 3or sen så stängde den av sig o motorfels lampan började lysa:/
cc97
Elmoped

Inlägg av cc97 »

Älg skrev:Sprayade du 5-56 på styrenheten?!
gjorde du det ?!
defrentx3
Elmoped

Inlägg av defrentx3 »

cc97 skrev:
Älg skrev:Sprayade du 5-56 på styrenheten?!
gjorde du det ?!
Ja, men det vart ingen skillnad
Skriv svar