dreven är de som kedjan sitter på typ som kugghjul kedjan på en moped sitter fast på samma sätt som på cyklar fast istället för att du trampar som en idiot så driver motorn runt dreven som i sin tur överför rörelseenergin till kedjan som sedan drar runt bakdrevet där också bakhjulet sitter fast vilket gör att du åker framåt i en jävla fart.
min har inte en kedja den har en rem ska remskivan vara byt då eller? det sitter original remskiva på den. min moped är drevad han sa att han hade gjort den starkare. han sa att han drevade den så att den blev starkare. min fråga är vad man har gjort då man har drevad moppen?
Boskal skrev:min har inte en kedja den har en rem ska remskivan vara byt då eller? det sitter original remskiva på den. min moped är drevad han sa att han hade gjort den starkare. han sa att han drevade den så att den blev starkare. min fråga är vad man har gjort då man har drevad moppen?
man ha bytt dreven men det kan man bara göra på mopeder med kedjor på mopeder med rem måste man bytta hela variatorn har jag för mig
det är original remskiva och rem
men mopeden är ganska seg den går i ca 30
men den har 55 cylinder, trim rör, trim förgasare vf är den så seg?
vet inte om den är urpluggad
Boskal skrev:det är original remskiva och rem
men mopeden är ganska seg den går i ca 30
men den har 55 cylinder, trim rör, trim förgasare vf är den så seg?
vet inte om den är urpluggad