Var inte dina päron poliser?Gröngöling skrev:Om man stryper av en 125a så att den får fler hk än strypt, hur mycket böter/vilket straff kan man få?
Jo, haha! Det är dem...AxxxeL skrev:Var inte dina päron poliser?Gröngöling skrev:Om man stryper av en 125a så att den får fler hk än strypt, hur mycket böter/vilket straff kan man få?![]()
![]()
Tror det blir olovlig körning, dock är det ovanligt att de har med sig en bromsbänk ute och kan mäta upp detDe kan väl iofs sätta dig på ombess men annars vet jag inte.
skaffa honda nsrGröngöling skrev:Jo, haha! Det är dem...AxxxeL skrev:Var inte dina päron poliser?Gröngöling skrev:Om man stryper av en 125a så att den får fler hk än strypt, hur mycket böter/vilket straff kan man få?![]()
![]()
Tror det blir olovlig körning, dock är det ovanligt att de har med sig en bromsbänk ute och kan mäta upp detDe kan väl iofs sätta dig på ombess men annars vet jag inte.
Vill skaffa 125:a men tror inte jag har rådMen ifall det blir av hade jag velat ha en avstrypt 4T men det blir nog en 2T isåfall då de är lite rappare strypt och jag inte har råd med böter och allt sådant...
Att strypa av en 4takt ger inte så mycket, kanske lite vassare i början och bättre ljud, mer än så blir det nog tyvärr inte.Gröngöling skrev:Jo, haha! Det är dem...AxxxeL skrev:Var inte dina päron poliser?Gröngöling skrev:Om man stryper av en 125a så att den får fler hk än strypt, hur mycket böter/vilket straff kan man få?![]()
![]()
Vill skaffa 125:a men tror inte jag har rådMen ifall det blir av hade jag velat ha en avstrypt 4T men det blir nog en 2T isåfall då de är lite rappare strypt och jag inte har råd med böter och allt sådant...
Beror helt på hur mycket du kör privat och inte. De lägsta fasta kostnaderna om du tar uppkörningen på första försöket och ingen lektion på trafikskola (det är svårt tro mig) så kommer det gå på runt 6000Gröngöling skrev:Om jag nu köper en tror jag det blir en 4T faktiskt. Goare ljud (enligt mig), mindre meck, bättre förbrukning+att jag nog inte kommer köra särskilt snabbt ändå då jag bor i en rätt liten by. Stort tack för svaren!
En sista, haha! Om jag hittar en begagnad hoj för under 20k, hur mycket tror ni jag kommer hamna på med kostnaden för kortet inkluderat?
Miton är typ snabbaste lätt mc'n man kan köpa! Klockrent valp0d1 skrev:Edit : Omformulerar mig, skriver via datorn nu
Personligen hade jag valt Cagiva Mito Evo 2, för att de är så himla vackra hojar, sånt ser man inte dag! Samt så går dom väldigt bra!Självklart ska det den vara röd då och fin i lacken, sedan fixa knullputs på den!
[/url=https://www.google.se/search?hl=sv&q=ca ... 80&bih=899]Bilder[/url]
Ostrypt så går den väldigt bra, har ett bra axxs, samt en bra toppfart bara att leta på Youtube
CH-Racing.. Vart ska jag börja? :höhö, nackdelen enligt mig är att det är en 4takt, väldig seg har jag hört.
Egentligen så är det väl mest motorn som är en nackdel på den, hade det varit en 2takt så hade jag valt den istället för Miton, dels p.g.a. ljudet och möjligheten att få mycket fler än 15 hästar, men som personer under mig skrev så är det riskabelt, så då ska man se till att köra försiktigt ifall man vill klara sig ifrån allt sådant skit
Beror nog på vad man är ute efter ocksåTuta skrev: Miton är typ snabbaste lätt mc'n man kan köpa! Klockrent val
Känns som ett argument för att köra 4taktJolly skrev:Troligen inte, men du får ett helvette om du smällerfrankys skrev:Jag tror inte att polisen skulle bry säg eller ens tänka på att kolla om en 125a var trimmad!
2taktare kan vara driftsäkra också, se på tex DT, känd som skottsäker sålänge man sköter den hyfsat så går den, och går, och går och går, den har till och med längre intervaller på kolvbyte än 4taktare, hela 2000 mil men visst kan man byta tidigare om man vill vara på den säkra sidan, finns de som kört 2400 mil på kolven osv.yamaha2pwn skrev:de man hört av polare är att snuten mest blir sur för att de inte va en moppe de stannade i 90km/h
annars äre olovlig körning om de bänkar den o bevisar effekten, samt regg bess (tror jag, borde va eftersom de då räknas som tung mc)
4t hoj gör du nog rätt i, fast ändå inteskönt med en driftsäker hoj med långa intervaller, dock lär du aldrig plocka ut samma effekt som du kan med en 2t
kortet är beräknat i lätt mc tråden tror jag, har för mig de va runt 10-15k som bäst.
Öhm.. Det kan jag faktiskt inte svara på, fyller i oktober och då hade all teori och körning avtagit för körskolan och började med teorin i februari och körningen i mars.Mario Zinnert skrev:Lånar tråden lite! p0d1, du som vet, när börjar man övningsköra när man ska ta lätt mc kort? Sugen på de när jag blir 16, blir honda nsr då
Kör man egen mc eller lånar man?
ok, tackp0d1 skrev:Öhm.. Det kan jag faktiskt inte svara på, fyller i oktober och då hade all teori och körning avtagit för körskolan och började med teorin i februari och körningen i mars.Mario Zinnert skrev:Lånar tråden lite! p0d1, du som vet, när börjar man övningsköra när man ska ta lätt mc kort? Sugen på de när jag blir 16, blir honda nsr då
Kör man egen mc eller lånar man?
Om du övningskör med körskolan så får du låna deras egna hoj.
När det väl kommer till uppkörningen så kör du med körskolans motorcykel ifall du har bokat den genom dom, bokar du den privat(som mig) så kör du med din egna, så se till att den är i gott skick inför uppkörningen då.
Ett tips är att träna hemma på gatan, på en övergiven parkering eller dylikt där du tränar bromsning, krypkörning, svänga och sådant som kommer på provet, även om du kör genom dom, det är för att du ska bli en bättre förare.
Gör det när du köpt NSRen, eller i alla fall så snabbt som möjligt, det är guldvärt i trafik.Mario Zinnert skrev: ok, tackGjorde de med min moppe när jag började så jag skulle lära mig, och de lärde jag mig mycket av! ( ingen tidigare 2 hjuls upplevelse, bara gokart ) Så de kommer jag defenetivt göra igen! Hjälper mycket! Ska ju förmodligen ha 125a redan när jag har sålt dtn.
![]()
Men tack för info!
Jo men de e inte aktuellt än, åkte 50 mil för att hämta min DTp0d1 skrev:Gör det när du köpt NSRen, eller i alla fall så snabbt som möjligt, det är guldvärt i trafik.Mario Zinnert skrev: ok, tackGjorde de med min moppe när jag började så jag skulle lära mig, och de lärde jag mig mycket av! ( ingen tidigare 2 hjuls upplevelse, bara gokart ) Så de kommer jag defenetivt göra igen! Hjälper mycket! Ska ju förmodligen ha 125a redan när jag har sålt dtn.
![]()
Men tack för info!
Har själv övat undanmanöver, bromsning och krypkörning i dag och igår, just för att jag känner mig ringrostig efter vintern och vill bli bekväm som jag var förut
Börja kollar på NSR redan nu på Blocket och våga kolla bortom din hemort, själv åkte jag vääldigt långt för min DT för att hitta en i så gott skick som möjligt.
Bättre att ha koll på hojar än då, jag kollade på motorcyklar typ sex månader innan, sen bestämde jag mig för DT, letade massvis med information om den på internet, allt ifrån originaldelar, piratdelar och trimdelarMario Zinnert skrev: Jo men de e inte aktuellt än, åkte 50 mil för att hämta min DT
jag har hittat och beställt saker till nsrp0d1 skrev:Bättre att ha koll på hojar än då, jag kollade på motorcyklar typ sex månader innan, sen bestämde jag mig för DT, letade massvis med information om den på internet, allt ifrån originaldelar, piratdelar och trimdelarMario Zinnert skrev: Jo men de e inte aktuellt än, åkte 50 mil för att hämta min DTDock så krascha min gamla hårddisk och alla favoriter försvann ._.
Jag åkte det dubbla nästan!Hah
Med den måste du svarva om topplocket med. står på hemsidan, sedan ang röret så finns det sk. Jolly moto rör de flesta heter väl racing och kostar runt 4kp0d1 skrev:Hahah ojojoj, planer det där!![]()
Se till o forska lite om cylindern, du kanske måste ha ett rör för 180 cc.
Ursäkta svenskan, e på mobilen..:'(:'(:'(.