Tjena jag köpte fifa 12 för några veckor sedan men jag tycker att det är skitsvårt att skjuta straff det går typ bara att lägga den rakt på eller utanför ?
littlebennyboi skrev:Tjena jag köpte fifa 12 för några veckor sedan men jag tycker att det är skitsvårt att skjuta straff det går typ bara att lägga den rakt på eller utanför ?
Hur ska man göra ? Jag spelar på ps3
det finns som en bar med rött på sidorna och grönt i mitten, skjut när den är i mitten..
sen är det bara att dra vänsterspaken till det håll du vill skjuta? inte så svårt va?
littlebennyboi skrev:Tjena jag köpte fifa 12 för några veckor sedan men jag tycker att det är skitsvårt att skjuta straff det går typ bara att lägga den rakt på eller utanför ?
det finns som en bar med rött på sidorna och grönt i mitten, skjut när den är i mitten..
sen är det bara att dra vänsterspaken till det håll du vill skjuta? inte så svårt va?
Men den åker ju utav helvete det där med grönt och rött vet jag om men den kommer ju utanför målet
Men den åker ju utav helvete det där med grönt och rött vet jag om men den kommer ju utanför målet
håll in skottknappen kortare tid, och du missar alltid on baren är på rött.
DtSnubben skrev:
håll in skottknappen kortare tid, och du missar alltid on baren är på rött.
du ska rikta var du vill skjuta straffen efter att du har tryckt det med det gröna då ska det bli rätt. typ trycka på det gröna, sedan dra spaken dit du vill skjuta
De finns inga oseriösa svar,
bara oseriösa frågor.
Jag tycker också det är konstigt, enda gångerna jag gjort mål på straff har varit när jag lagt den mitt i målet, annars har den gått hela vägen upp till ISS..
sjukt konstigt... Sen hackar mitt ps2 vid hörnor, när de har "lagt" in bollen som ett inlägg.
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
sjukt konstigt... Sen hackar mitt ps2 vid hörnor, när de har "lagt" in bollen som ett inlägg.
Ja det blir så också och dom flesta online spelare vet om att man lägger den mitt i målet
tryck på skott knappen när den är på grönt, rikta under tiden till det hållet du vill skjuta åt.. släpp sedan så fort du tryckt på skott... annars missar man bara.
Det finns ett osynligt sickte därför måste du hålla inne jojsticken åt de hållet du vill ha bollen åt, tänk på att sicktet är väldigt seg flyttat så du måste hålla inne i någon sekund, det är bara att öva sen sitter dem ;)
Lycka till!
Asså om du går till träningsplanen och går i i straffområdet och tetar en straff, medans gubben väntar på att du ska sjuta så trycker du L1 elr L2 och då kmr ett rött sikte att komma upp, funkar inte det så är det R1 elr R2:), skjut bara sen och dra åt sidan, först far siktet sakta sen snabbare och när du kan ungefär hur du gör så testar du online, ända skillnaden där är att du inte ser siktet