Kicken seg

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Nimtro
Elmoped

Kicken seg

Inlägg av Nimtro »

Det är så att jag tänkte göra i ordning min moppe, då jag tänkte sälja den efter jag har gjort det. Min moppe har stått stilla i 8 månader, det jag gjorde var att jag laddade upp batteriet, bytte bensin, och fyllde på ny olja, b.la.

När jag sen skulle provstarta den, för att se om den gick igång, så märker jag att det plötsligt är något fel med kicken. Kicken är väldig seg, det går knappt att kicka ner den helt, det går, men man måste ta i väldigt mycket, vilket det inte har vart tidigare. Och det går heller inte att ställa tillbaks kicken till ursprungslägret heller nu. Så moppen går inte igång.

Någon som kan tänka sig vad problemet kan vara? Är inte speciellt kunnig av mig, så jag vet inte vart jag ska börja leta.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Är det en scooter eller crossmoppe?
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Lär vara kickdrev eller kickfjädern.
Nimtro
Elmoped

Inlägg av Nimtro »

Det är en crossmoppe.

Jag har också haft lite funderingar om det, problemet är att jag inte riktigt vet vart kickdrev och kickfjädern sitter? Jag antar att det är inuti kåpan, där kicken går in?
Fick även förslag om att den kan ha värmenypt eller skärt? Men det kan väll inte hända när den har stått still i 8 mån? Sist jag använde den, så funkade den att få igång.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

den här guiden kanske kan hjälpa dig? :)
http://www.twostrokerider.se/aker-inte- ... dentligt-/
Skriv svar