Aerox97 skrev:Tjena!
Funderar på köpa ett Effektrör till min beta ark,
Valet står alltså mellan Leovince TT eller Stage 6 Pro Replica.
Vilket rör är bäst så man får både axx och toppfart?
setup just nu:
Dellorto 17.5 mm förgasare
5.5 gramsvikter
Cylinder original,
Luftfilter original
Tacksam för svar,
Tjenare.
Enligt mig är detta ett riktigt svårt val.. Jag hade själv Leovince TT röret till min aerox och det var ett riktigt gött axx oavsett om den var förjävla dåligt inställd... Toppen låg på cirka 75 med bara röret, samt lite variator pill. Axxet var gött, men dessvärre var mellan registret riktigt segt vilket jag inte tyckte om. Eftersom TT's effektkurva är i början så får den kraften direkt och tappar sedan mot mellan - högre registren, så den blir totalt slö efter det. Men kan ändå inte klaga. Nackdelar med TT är att det låter som fan, riktigt mycket låter det, oavsett om du packar om dämparen ordentligt som man ska.. Fördelar är att det är ruskigt billigt, runt 900 - 1000 kr, det är värt i mitt tycke oavsett om det låter mycket och har dåligt mellan - hög register. Jag var nöjd, kan bara säga att det var mycket rör för pengarna om man säger så.
Stage 6 pro replica tycker jag är ett gött rör, har själv kört en aerox med ett sådant, allting annat original. Jag kan bara säga att mellan registret är totalt underbart, det är förjävla härligt drag i den och den går riktigt jämnt upp till max topphastighet som ligger på en 70-75. Axxet kunde inte jag känna då det satt för mjuka fjädrar i så den drog lite sent. Detta rör är också relativt billigt och enligt mig ett värt avgasrör att köpa. Kan tillägga att det satt 3.5 grams vikter i aeroxen när jag testade det röret.
Trots allt, så hade jag nog valt Stage 6 röret efter det jag har upplevt, stage 6 röret är också rätt tyst och det finns i chrome vilket är riktigt snyggt! Jag kan inte sitta och välja åt dig, men nu fick du lite info utav mig
/ Jocke