Speedfight, vad ska jag byta ?p

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Sturesson96
Elmoped

Speedfight, vad ska jag byta ?p

Inlägg av Sturesson96 »

Tjena!
Har opluggat (LeoVince - Avgassystem (H.M. ZX)) och dragen v-bricka, men förra ägaren har ej bytt tryckfjäder eller kopplingsfjärdrar så har remmslir,

men beställde ett pack med alla 3 olika graders tryckfjärdrar +1000 rpm +1500 rpm +2000rpm, och sen stage 6 medium oranga kopplingsfjärdrar liggandes hemma. Vilken tryckfjärder rekkomenderar ni att ha på?

Tackar för svar!
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Re: Speedfight, vad ska jag byta ?p

Inlägg av rexzo »

Sturesson96 skrev:Tjena!
Har opluggat (LeoVince - Avgassystem (H.M. ZX)) och dragen v-bricka, men förra ägaren har ej bytt tryckfjäder eller kopplingsfjärdrar så har remmslir,

men beställde ett pack med alla 3 olika graders tryckfjärdrar +1000 rpm +1500 rpm +2000rpm, och sen stage 6 medium oranga kopplingsfjärdrar liggandes hemma. Vilken tryckfjärder rekkomenderar ni att ha på?

Tackar för svar!
Testa men jag tror att +1000 rpm blir bra:) och btw du behöver inte ha jätte starka kopplingsfjädrar när du har ett lågvarvigt rör.
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Sturesson96
Elmoped

Re: Speedfight, vad ska jag byta ?p

Inlägg av Sturesson96 »

rexzo skrev:
Sturesson96 skrev:Tjena!

Tackar för svar!
Testa men jag tror att +1000 rpm blir bra:) och btw du behöver inte ha jätte starka kopplingsfjädrar när du har ett lågvarvigt rör.
OKej, men en kompis sa att jag skulle dra på + 1500 rpm, vad är skillnaden?
zakarooe
Elmoped

Inlägg av zakarooe »

jag har zxr o har 1500+ det bra först fast sen efter en vecka eller nåt så blev det som vanligt plus att jag tappade typ 3 km/h :(
Sturesson96
Elmoped

Inlägg av Sturesson96 »

zakarooe skrev:jag har zxr o har 1500+ det bra först fast sen efter en vecka eller nåt så blev det som vanligt plus att jag tappade typ 3 km/h :(
Vadå remmslir igen ? :S
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

jag har zx på min viva jag kör med röda kopplingfjädrar
tryckfjäder har jag inte orkat byta imed att det är stunt moppe och den remslirar bara när jag maxar...
Sturesson96
Elmoped

Inlägg av Sturesson96 »

Fredd_e skrev:jag har zx på min viva jag kör med röda kopplingfjädrar
tryckfjäder har jag inte orkat byta imed att det är stunt moppe och den remslirar bara när jag maxar...
jag stuntar inte ochjag köt oftast topp, och då får jag remmslir :P Inte bra ju..
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Du får helt enkelt testa dig fram. Inte särskilt svårt men visst lite jobbigt är det men börja att testa med den lägsta och sen gå uppåt
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Med den setupen behöver, eller snarare bör du ej byta tryckfjäder. Setupen är inte så pass stark så att den får en bra rem att slira. Tryckfjäder byter du då en fräsh rem slirar. Du frågade vad som var skillnaden mellan 1000 och 1500. 1500 är hårdare, vilket ger ett hårdare tryck på remmen från sidorna. Om du har en för hård tryckfjäder så kommer det endast att resultera i extra remslitage och effekförlust.

Skulle jag vara du så skulle jag leka lite med kopplingsfjädrarna. Köpa en ny rem, samt göra ren remskivorna med t-röd. Om detta inte hjälper, byt då tryckfjäder (men jag tror det första kommer göra susen). Kan även säga att jag har stage6 oranga kopplingsfjädrar i min moppe, och jag märkte ingen skillnad jämfört med orginal. Kör en peugeot jetforce.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Skriv svar