sliter Hebo rör?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
ralmer
Elmoped

sliter Hebo rör?

Inlägg av ralmer »

har hört att Hebo rör ska slita hårt på motorn? stämmer detta? har ett Hebo escape till AM6.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Det ska väl inte slita mer än något annat.
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

nja inte va jag vet min kompis har kört 1-2år med ett Hebo rör (Derbi Senda)
utan problem. går skit bra gör den också :P
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Sliter som vilket effektrör som helst, kan man väl säga? :) Nån specifik del av motorn du tänkte att den sliter hårt på?
bibapeolola
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

AxxxeL skrev:Sliter som vilket effektrör som helst, kan man väl säga? :) Nån specifik del av motorn du tänkte att den sliter hårt på?
Hebo är ju högvarviga och högvarviga rör sliter mer på vevet än lågvarviga ( som t.e.x leovince rör)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Det är högvarvigt, ju mer varv desto mer press får du på veven+lager. Så ja, det sliter på moppen, men inte speciellt märkvärdigt. Ställ in förgasaren så den inte går för snålt (dvs skaffa rätt munstycke i förgasaren) så ska det inte vara nån fara.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
jeppe304
Elmoped

Inlägg av jeppe304 »

Kör med ett högvarvit kundo banzai ( vet inte om röret är kina märke elr kass ) och den drar som helvete på högre varv kmr upp i ca 80 ÄRLIGA med mitt sånt , original cylinder o förgasare fast större munstycke , köp ett sånt om du vill ha fart o gött axx på höga varv !
Baotian är som aids , lätt att få men jävligt svårt att bli av med :p
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Fredd_e skrev:
AxxxeL skrev:Sliter som vilket effektrör som helst, kan man väl säga? :) Nån specifik del av motorn du tänkte att den sliter hårt på?
Hebo är ju högvarviga och högvarviga rör sliter mer på vevet än lågvarviga ( som t.e.x leovince rör)
Nja, veven slits inte av varvet den slits av effekten ;) Men vevlagerna däremot!
Jo, självklart slits lagerna mer av högre varv, men inget o bry sig om enligt mig. ;) Sliter ju inte direkt så mycket att de håller 100mil eller nåt sånt löjligt(ifall du har fräscha lager) ;)
bibapeolola
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

avgasrör-tråden

Låser
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

KarlssoN^ skrev:avgasrör-tråden

Låser
Men nu handlar ju ämnet om slitage mer så jag tycker diskussionen får vara kvar ;)

Låser upp
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
jeppe304
Elmoped

Inlägg av jeppe304 »

jeppe304 skrev:Kör med ett högvarvit kundo banzai ( vet inte om röret är kina märke elr kass ) och den drar som helvete på högre varv kmr upp i ca 80 ÄRLIGA med mitt sånt , original cylinder o förgasare fast större munstycke , köp ett sånt om du vill ha fart o gött axx på höga varv !
GLÖMDE säga att ja har 48 bakdrev med x)
Baotian är som aids , lätt att få men jävligt svårt att bli av med :p
ralmer
Elmoped

Inlägg av ralmer »

cylinder/kolv känner ngra som körde med Hebo värme nöp för båda.. doc riktiga nötter!
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

ralmer skrev:
cylinder/kolv känner ngra som körde med Hebo värme nöp för båda.. doc riktiga nötter!
Har inget med röret o göra. :P Fel förgasar inställningar eller dålig kylning.
bibapeolola
Skriv svar