hej allihopa! jag har en yamaha dt 50 mx med setup
homoet underliggade högeffektsrör
70cc polini
21 mikuni med öppet luftfilter
45 högkomptopp 45 mm
drevning 13/50
4 bladig reedventil
den axxar bra upp till 60 sedan segt till 70 då den böörjar rycka och hugga lite, jag har 210 munstycke då tändstiftet är oboybrun,men när jag byter mig upp till 220 och 230 blir det ingen skillnadmed 200 munstycke blir det inte heller skillnad, borde jag byta ner mig till 180 190? kolven värmenöp en gång i 180 då den gick i 80 km/h
hjälper det om jag sätter dit ett 15 drev fram ist för 13?
StylizhRazer skrev:min från 89 gick strax över 70km/h med ändast bytt till 70cc men prova att bytta munstycke och se om det hjälper
borde jag byta ner mig eller byta upp mig i munstycke:)?
jag körde original men du har ju mer trim grejor så prova ett större och se om det gör någon skillnad annars så tror jag det finns en guldig bricka som stryper förgasarna ta bort den och se hur det går.
[quote="StylizhRazer"][quote="mullemäck"][quote="StylizhRazer"]min från 89 gick strax över 70km/h med ändast bytt till 70cc men prova att bytta munstycke och se om det hjälper[/quote]
borde jag byta ner mig eller byta upp mig i munstycke:)?[/quote]
jag körde original men du har ju mer trim grejor så prova ett större och se om det gör någon skillnad annars så tror jag det finns en guldig bricka som stryper förgasarna ta bort den och se hur det går.[/quote]
okej jag ska prova det när jag kommer hem, vart sitter dennna guldiga brika i förgasaren dårå? finn den på 21 mm mikuni förgasare?
ja för jag tror du har för lätt drevad så när du kommer upp i ett visst varv så varvar den för mycket. så vad min med 13/50 så det varva på som fasen men gick inte mer en 70 så drevade jag till 15/50 så gick det as bra
[quote="Helikopter"]ja för jag tror du har för lätt drevad så när du kommer upp i ett visst varv så varvar den för mycket. så vad min med 13/50 så det varva på som fasen men gick inte mer en 70 så drevade jag till 15/50 så gick det as bra[/quote]
okej när jag köpte den var den drevad 15/45 med bara 70cc med den var för tungt !
provade sätta på 16 drev fram för det var det som jag hade hemma, blev ganska segare men senare varvstopp, 80 kom jag upp i ! sen började den rycka igen som vanligt, kan 16 vara för tungt !?