logitech z906 setup. får inget bra ljud!

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

logitech z906 setup. får inget bra ljud!

Inlägg av PK »

sha!

grejjat massor med mina högtalare nu men får det ej att fungera.

det är 5.1 med center och sub. attl är uppsatt.

problemet är att ljudet kommer från alla högtalare dvs att det kommer bas från diskanterna osv.

klickar jag på kontrollpanelen och testar med 5.1 så ska det komma ljud från högtalarna en i taget. det kommer bara från fronthögtalarna vänster och höger.

verkar som att datorn inte känner av de andra högtalarna som åtskillda.

mitt ljudkort är ett sketet sound blaster audigy SE som har ett par år på nacken. det går inte med mitt integrerade heller.

är det någon som vet hur man kan fixa detta? eller ska jag låna någons ljudkort att testa?
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Låter som du inte installerat drivrutinerna? ;)
bibapeolola
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

AxxxeL skrev:Låter som du inte installerat drivrutinerna? ;)
var ej med några skivor med högtalarna och jag laddade ner nyaste jag hittade till ljudkortet men stod att det fanns nyare version installerad.

men ska jag försöka kolla efter drivrutioner till högtalarna menar du?
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

till ljudet överhuvudtaget, mina funkade inte heller när ja saknade drivrutin... :P Trodde dock att ja installerade de men icke sa nicke. Tror inte högtalarna har egna drivrutiner men kolla logitechs hemsida. Annars är de väl på moderkortet du ska glo ifall du har ljudrutinerna!
bibapeolola
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

AxxxeL skrev:till ljudet överhuvudtaget, mina funkade inte heller när ja saknade drivrutin... :P Trodde dock att ja installerade de men icke sa nicke. Tror inte högtalarna har egna drivrutiner men kolla logitechs hemsida. Annars är de väl på moderkortet du ska glo ifall du har ljudrutinerna!
men har ju separat ljudkort?
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Oj, missade. :$ Jadå vet jag inte. Man kanske måste ha drivrutiner t både och? ;) Nejmen. Lägg upp på sweclockers så får du nog bättre hjälp.. :)
bibapeolola
Skriv svar