Jag har en fråga bara!
Tar generatorn stryk om man kör utan batteri i moppen?
Jag har en aerox om ni undrar

TuZx skrev:aa tills man kör med detdavid96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
Ja du kan köra utan batteri och det är inte dåligt för elsystemetrexzo skrev:Jag lånar tråden lite, kan man även köra utan batteri i en ludix tex? Eller är det dåligt för elsystemet, jag vet ej om det funkar likadant som på aerox tex:)
TuZx skrev:aa tills man kör med detdavid96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
du kan köra utan batteri men om du har trimmat kan du bränna el systemet då det laddar överslider_Alex skrev:Ja du kan köra utan batteri och det är inte dåligt för elsystemetrexzo skrev:Jag lånar tråden lite, kan man även köra utan batteri i en ludix tex? Eller är det dåligt för elsystemet, jag vet ej om det funkar likadant som på aerox tex:)
sålänge han har spännings regulatorn inkopplad är de ingen fara, utan den skulle generatorerna inte ha nått problem att ladda 80+volt ( på bilar iaf)StylizhRazer skrev:du kan köra utan batteri men om du har trimmat kan du bränna el systemet då det laddar överslider_Alex skrev:Ja du kan köra utan batteri och det är inte dåligt för elsystemetrexzo skrev:Jag lånar tråden lite, kan man även köra utan batteri i en ludix tex? Eller är det dåligt för elsystemet, jag vet ej om det funkar likadant som på aerox tex:)
Tack för alla svar, men testade ta lös batteriet och då startade inte moppen, så batteriet får sitta kvar fast det ej fungeraryamaha2pwn skrev:sålänge han har spännings regulatorn inkopplad är de ingen fara, utan den skulle generatorerna inte ha nått problem att ladda 80+volt ( på bilar iaf)StylizhRazer skrev:du kan köra utan batteri men om du har trimmat kan du bränna el systemet då det laddar överslider_Alex skrev: Ja du kan köra utan batteri och det är inte dåligt för elsystemet
batteriet är till för att ska kunna ha el förbrukare igång utan att moppen är på, när den är igång drivs allt av generatorn ( förutsatt att du inte har så många förbrukare att generatorn inte klarar att driva dem, då börjar de förbruka batteriets el och laddar ur det)
du får ju kickarexzo skrev:Tack för alla svar, men testade ta lös batteriet och då startade inte moppen, så batteriet får sitta kvar fast det ej fungeraryamaha2pwn skrev:sålänge han har spännings regulatorn inkopplad är de ingen fara, utan den skulle generatorerna inte ha nått problem att ladda 80+volt ( på bilar iaf)StylizhRazer skrev: du kan köra utan batteri men om du har trimmat kan du bränna el systemet då det laddar över
batteriet är till för att ska kunna ha el förbrukare igång utan att moppen är på, när den är igång drivs allt av generatorn ( förutsatt att du inte har så många förbrukare att generatorn inte klarar att driva dem, då börjar de förbruka batteriets el och laddar ur det)
Haha så dum är jag inteNoCamshaft skrev:du får ju kickarexzo skrev:Tack för alla svar, men testade ta lös batteriet och då startade inte moppen, så batteriet får sitta kvar fast det ej fungeraryamaha2pwn skrev: sålänge han har spännings regulatorn inkopplad är de ingen fara, utan den skulle generatorerna inte ha nått problem att ladda 80+volt ( på bilar iaf)
[/spoiler]rexzo skrev:Haha så dum är jag inteNoCamshaft skrev:du får ju kickarexzo skrev: Tack för alla svar, men testade ta lös batteriet och då startade inte moppen, så batteriet får sitta kvar fast det ej fungerarSjälvklart kickade jag men den tänder inte om inte batteriet sitter där:/ aja inge farligare än att batteriet får sitta kvar
ok men när man hade kört ett tag så började mätaren att stänga av sig och blinka och visa att man körde i 99 km/h.philip95 skrev:Batteriet används bara vid start och det ger även ström till elektroniken när moppen är avstängd och inget annat. så det är inte alls skadligt för generatorn, men varför ska du köra utan batteri?
jo för det är bra att veta när den ska säljas sedanNiklas Berntsson skrev:ok men när man hade kört ett tag så började mätaren att stänga av sig och blinka och visa att man körde i 99 km/h.philip95 skrev:Batteriet används bara vid start och det ger även ström till elektroniken när moppen är avstängd och inget annat. så det är inte alls skadligt för generatorn, men varför ska du köra utan batteri?
det spelar väl ingen roll!!!!!