tar generatorn stryk?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

tar generatorn stryk?

Inlägg av Börniee »

Tjenare :-D
Jag har en fråga bara!
Tar generatorn stryk om man kör utan batteri i moppen?
Jag har en aerox om ni undrar :-P
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

Nej
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer

Inlägg av littlebennyboi »

Det tror jag verkligen inte , Den används ju när moppen har batteri också :) för att driva fram och bakljus :)
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

Batteriet används bara vid start och det ger även ström till elektroniken när moppen är avstängd och inget annat. så det är inte alls skadligt för generatorn, men varför ska du köra utan batteri?
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

Jag lånar tråden lite, kan man även köra utan batteri i en ludix tex? Eller är det dåligt för elsystemet, jag vet ej om det funkar likadant som på aerox tex:)
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

rexzo skrev:Jag lånar tråden lite, kan man även köra utan batteri i en ludix tex? Eller är det dåligt för elsystemet, jag vet ej om det funkar likadant som på aerox tex:)
Ja du kan köra utan batteri och det är inte dåligt för elsystemet
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Inlägg av StylizhRazer »

slider_Alex skrev:
rexzo skrev:Jag lånar tråden lite, kan man även köra utan batteri i en ludix tex? Eller är det dåligt för elsystemet, jag vet ej om det funkar likadant som på aerox tex:)
du kan köra utan batteri men om du har trimmat kan du bränna el systemet då det laddar över
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

StylizhRazer skrev:
slider_Alex skrev:
du kan köra utan batteri men om du har trimmat kan du bränna el systemet då det laddar över
sålänge han har spännings regulatorn inkopplad är de ingen fara, utan den skulle generatorerna inte ha nått problem att ladda 80+volt ( på bilar iaf)

batteriet är till för att ska kunna ha el förbrukare igång utan att moppen är på, när den är igång drivs allt av generatorn ( förutsatt att du inte har så många förbrukare att generatorn inte klarar att driva dem, då börjar de förbruka batteriets el och laddar ur det)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

yamaha2pwn skrev:
StylizhRazer skrev:
slider_Alex skrev: Ja du kan köra utan batteri och det är inte dåligt för elsystemet
sålänge han har spännings regulatorn inkopplad är de ingen fara, utan den skulle generatorerna inte ha nått problem att ladda 80+volt ( på bilar iaf)

batteriet är till för att ska kunna ha el förbrukare igång utan att moppen är på, när den är igång drivs allt av generatorn ( förutsatt att du inte har så många förbrukare att generatorn inte klarar att driva dem, då börjar de förbruka batteriets el och laddar ur det)
Tack för alla svar, men testade ta lös batteriet och då startade inte moppen, så batteriet får sitta kvar fast det ej fungerar :wink:
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
NoCamshaft
Elmoped

Inlägg av NoCamshaft »

krossar kör väll utan batteri hela tiden, så det är nog ingen fara ;)
Användarens profilbild
NoCamshaft
Elmoped

Inlägg av NoCamshaft »

rexzo skrev:
yamaha2pwn skrev:
StylizhRazer skrev: du kan köra utan batteri men om du har trimmat kan du bränna el systemet då det laddar över

Tack för alla svar, men testade ta lös batteriet och då startade inte moppen, så batteriet får sitta kvar fast det ej fungerar :wink:
du får ju kicka :roll:
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

NoCamshaft skrev:
rexzo skrev:
yamaha2pwn skrev: sålänge han har spännings regulatorn inkopplad är de ingen fara, utan den skulle generatorerna inte ha nått problem att ladda 80+volt ( på bilar iaf)

Haha så dum är jag inte :lol: Självklart kickade jag men den tänder inte om inte batteriet sitter där:/ aja inge farligare än att batteriet får sitta kvar
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
NoCamshaft
Elmoped

Inlägg av NoCamshaft »

[spoiler]
rexzo skrev:
NoCamshaft skrev:
rexzo skrev: Tack för alla svar, men testade ta lös batteriet och då startade inte moppen, så batteriet får sitta kvar fast det ej fungerar :wink:
Haha så dum är jag inte :lol: Självklart kickade jag men den tänder inte om inte batteriet sitter där:/ aja inge farligare än att batteriet får sitta kvar
[/spoiler]

men varför tog du bort det från första början?
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

För att batteriet funkar ändå inte, går ändå int att använda det
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
NoCamshaft
Elmoped

Inlägg av NoCamshaft »

rexzo skrev:
För att batteriet funkar ändå inte, går ändå int att använda det
samma problem på min speedfight :) har kört med den i snart ett år i väntan på att det ska ladda upp sig :D
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

philip95 skrev:Batteriet används bara vid start och det ger även ström till elektroniken när moppen är avstängd och inget annat. så det är inte alls skadligt för generatorn, men varför ska du köra utan batteri?
ok men när man hade kört ett tag så började mätaren att stänga av sig och blinka och visa att man körde i 99 km/h.
det spelar väl ingen roll!!!!!
Användarens profilbild
NoCamshaft
Elmoped

Inlägg av NoCamshaft »

Niklas Berntsson skrev:
philip95 skrev:Batteriet används bara vid start och det ger även ström till elektroniken när moppen är avstängd och inget annat. så det är inte alls skadligt för generatorn, men varför ska du köra utan batteri?
ok men när man hade kört ett tag så började mätaren att stänga av sig och blinka och visa att man körde i 99 km/h.
det spelar väl ingen roll!!!!!
jo för det är bra att veta när den ska säljas sedan :P du märkte ju hur upprörda och förvånade vi blev :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Orkar inte läsa alla kommentarer...
Men tar du bort batteriet så kommer förmodligen inte bromsljuset eller blinkersna att funka, bara så du vet.
Generatorn driver oftast fram o baklampa, medans batteriet driver bromsljus och blink.

Men NEJ generatorn tar ingen som helst stryk av att ta bort batteriet.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar