choken?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Bananpuckel
Elmoped

choken?

Inlägg av Bananpuckel »

tjena, har en sladd från automatchoken och jag undrar var jag ska sätta in den sladden?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Bättre topic tack!

sedan är detta int felaäkning fö du undrar inte vad som är fel så jag flyttar tråden till övriga diskusssioner!

kolla runt borde finnas en sockerbit som du kopplar automat choken till!
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Victorh skrev:kolla runt borde finnas en sockerbit som du kopplar automat choken till!
Sockerbitar har man i kaffet. I elsystemet har man kontakter.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Är det en vanlig konventionell automatchoke borde det räcka att jorda och koppla in till tändlåset någonstans bara, men jag har ingen aning om vad du har för prylar så mer kan jag inte säga.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Erik_ skrev:
Victorh skrev:kolla runt borde finnas en sockerbit som du kopplar automat choken till!
Sockerbitar har man i kaffet. I elsystemet har man kontakter.
jaajaa ^^
bensinskalle skrev:Är det en vanlig konventionell automatchoke borde det räcka att jorda och koppla in till tändlåset någonstans bara, men jag har ingen aning om vad du har för prylar så mer kan jag inte säga.
Men om jag förstått hur den där automatchoken fungerar är det motorn som sänder någon sorts impuls till den då choken är typ kall eller något ditåt!

Min automat choke fungerar utan tändningslås så tror inte det är dit man skall koppla!

Men kolla på något elschema till din moppe där borde det nog stå hur du kopplar den!
Skriv svar