har ung likadant som den här killen, http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36006
Men har hört att man ska vara försiktig med cylindern om man inte kan den så bra, och det kan jag inte! än...

Nej, Benelli 49x, men hur ser pluggen ut?Peddobear skrev:aerox?Wire booi_:D skrev:Uhm, jo! hur vet jag om jag har plugg i luftburken?DEA!! skrev:Har du någon plugg i luftburken? Om du har det, dra den och byt upp i munstycke. Den kommer inte att gå fortare, men den blir lite starkare.
Sen jaa... är det ju effektrör på listan.
Okej! men tänkte slänga iväg en beställning imorron på kopplingsfjädrar, variatorvikter 4.5g och lite annan styling, men ska jag gå ner ännu mer i gram i vikterna, och behöver jag ngt mer?PGO-Smurf skrev:Drar du den helt kommer den låta mycket mer och gå PISS med original bestyckning i förgasararen, kapa skorstenen där den har samma storlek som din förgasare, men räkna med att du kommer behöva gå upp en del i huvudmunstycke samtidigt!
lossa avgassystemet och kolla efter strypning, även innsuget kan ha en strypbricka!
Kolla det INNAN du byter munstycke, sen kan du nog gå upp minst 20storlekar i munstycke!
Sen kan du banta dina variator vikter en hel del med när du fått den att lira ok!
Då kommer den gå rätt hyfsat!
Nästa steg är avgassystem membran insug och 19mm förgasare!