hejsan, detta är den tredje luftskruven som försvinner på min förgasare, tydligen skruvar jag väl ut som för mycket så dom vibrerar ur !? var kan jag hitta en sådan som passar min mikuni 21 mm till yamaha dt 50 mx?
och hjälper detta om jag sätter lite gäng tejp i gängan?
den går lite orent och blöddrigt på låga varv men som vanligt på höga varv, kan det vara skadligt om jag kör utan ? alltså för att transportera mig till och från skolan ?
är det skruven som sitter på utsidan så skruva den så att den sitter som den ska sen klipp till en bit silver tejpt och linda runt den så att den sitter fast i förgasarn så borde den sitta kvar
[quote="StylizhRazer"]är det skruven som sitter på utsidan så skruva den så att den sitter som den ska sen klipp till en bit silver tejpt och linda runt den så att den sitter fast i förgasarn så borde den sitta kvar[/quote]
okej men vart kan jag hitta en ny sådan skruv då jag inte har någon kvar !? kan denna passa ?
StylizhRazer skrev:är det skruven som sitter på utsidan så skruva den så att den sitter som den ska sen klipp till en bit silver tejpt och linda runt den så att den sitter fast i förgasarn så borde den sitta kvar
okej men vart kan jag hitta en ny sådan skruv då jag inte har någon kvar !? kan denna passa ?
tack för svar om hur den kan sitta fast! men störta frågan är, vart fan kan jag hitta nya ? har kollat överallt på internet och inte hittat någo liknande ?
mullemäck skrev:tack för svar om hur den kan sitta fast! men störta frågan är, vart fan kan jag hitta nya ? har kollat överallt på internet och inte hittat någo liknande ?
[quote="TechnoMen"][quote="mullemäck"]tack för svar om hur den kan sitta fast! men störta frågan är, vart fan kan jag hitta nya ? har kollat överallt på internet och inte hittat någo liknande ?[/quote]