Tjenare , har en Rieju drac 03 sport edition som är något fruktansvärt trögstartad , kan ta upp emot 100 kickar att få igång den om man inte springer igång den. Den står i "kall garage" så moppen är alltid väldigt kall när man ska starta den. Den går igång på 1:a kicken när den väl är varm och går rent & bra , frågan är varför är den så trögstartad?
har kollat tändstiftet och det brukar vara lätt svartfärgat (för mycket olja?)
Har bra motstånd när jag kickar, Jag personligen har inte bytt kolv men förra ägaren gjorde det men det är nog ett tag sen nu , Har dragen plugg och ett 70 munstycke på enbart det som är ändrat. Kan tillägga att den startade aningen snabbare (inte mycket) med mitt Hebo rör(bytte till original röret för nån vecka sen).
Mycket möjligt att choken kan vara sönder annars då inget värkar hända när man använder den , tar bara ännu längre tid att starta.
Du har väl såndär vajerchoke på styret? Håller du inne den när du kickar? Och du ska inte ge mycket gas när du kickar, är moppen korrekt inställd ska du inte behöva gasa nånting.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan