trim tips till en Rieju mrx power up 08

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
:)
Elmoped

trim tips till en Rieju mrx power up 08

Inlägg av :) »

Tjena:) jag har en fundering på att bara sätta ett turbo kit, sportluft och ett nytt munstyck till moppen bara. men då undrar jag om jag måste byta ecu:N (cdi:N) för att ska klara av turbokittets varv. och är orginal cylindern och förgasaren stark nog att klara av det. det är en AM6 motor.

Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få:)
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

om jag va du skulle jag köpt ny CDI för att få ut mer effekt :) cylindern och fögasaren klara av det. :)
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
NO-name
Elmoped

Inlägg av NO-name »

För att få ut nån effekt från allt trim du ska sätta på, måste du strypa av ECU (cdi) boxen genom att borra nånstans i den (kommer inte ihåg vart) Men om du borrar fel så kan den gå sönder och en ny kostar ca 4000 kr. Så tänk på om du verkligen vill borra den. För om du sätter på trimmet utan att borra ECUn kommer mopeden bara bli starkare och kommer förmodligen bara gå 5 kmh snabbare.

hoppas det hjälpte :wink:
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

stunt 4 life skrev:om jag va du skulle jag köpt ny CDI för att få ut mer effekt :) cylindern och fögasaren klara av det. :)
om han ska byta till en ostrypt CDI så måste han byta all el tror jag, dock inte säker.

Men annars kan du borra i ECU boxen men det är det inte värt, kostar 3-4k ny
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Låser här då du gjort 2 trådar innan, och du har en aktiv :roll:

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35921
Låst