mrx power up

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
:)
Elmoped

mrx power up

Inlägg av :) »

tjena!

Om jag bara ska trimma mopped med ett turbokit, sportluft och ett nytt munstyke. måste jag då byta ecu:N (cdi:N) för att klara av turbokittets varv. och är orginal cylindern och orginal förgasaren tillräckligt stark och klarar av det. det är en AM6 motor.
Användarens profilbild
naxx90
Elmoped
Kontakt:

Re: mrx power up

Inlägg av naxx90 »

:) skrev:tjena!

Om jag bara ska trimma mopped med ett turbokit, sportluft och ett nytt munstyke. måste jag då byta ecu:N (cdi:N) för att klara av turbokittets varv. och är orginal cylindern och orginal förgasaren tillräckligt stark och klarar av det. det är en AM6 motor.
ecu på AM6? :P inte AM7 då?
sjoberg skrev:1.skruva av toppen
2.ta en näve singel(går bra med det mesta men hälst smått)
3. släng ner de i cylinder
4.sätt på toppen igen
5.töm kylaren på vatten och slå i bensin

valah den kommer gå som saataan
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

sluta att göra massa trådar..

Sluta gå Off topic //AxxxeL
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

anton96 skrev:sluta att göra massa trådar..
Sluta skriva så onödiga svar...

TS: TK är ju väldigt högvarvigt så jag tvivlar starkt på att den kommer gå något vidare med den strypta ECU-boxen, det vore bättre om du strypte av den. cylinder, förgasare o liknande räcker till för TK't.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

på ECU:N så tror ja man ska borra i O:et med en 5mm borr, dock inte säker.
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ET.sm »

stunt 4 life skrev:på ECU:N så tror ja man ska borra i O:et med en 5mm borr, dock inte säker.
Vart är de ett O i ECU?:)

Sen är det inte så att ECU är ostrypt redan? från början? Kan ha fel:)
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

ET.sm skrev:
stunt 4 life skrev:på ECU:N så tror ja man ska borra i O:et med en 5mm borr, dock inte säker.

det ska stå nå fabriksnamn av nå slag har jag för mej? och i O:et ska man borra med 5mm borr :) tror inte att den redan är avstrypt, men kan ha fel. annnars är de väll CDI som ska införskaffas :)
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

på yamaha dt efter 06 ska man borra i o:et i boxen, det står moric. jag vet inte hur det ser ut på mrx, dock är de sista man ska göra att borra sönder org delar.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ET.sm »

yamaha2pwn skrev:på yamaha dt efter 06 ska man borra i o:et i boxen, det står moric. jag vet inte hur det ser ut på mrx, dock är de sista man ska göra att borra sönder org delar.
Det har du verkligen rätt i måste jag säga!, Eftersom en CDI kostar lite(GANSKA) mycke pengar om man inte har väldigt bra med cash!, Sen bättre och billigare att köpa en ny ostrypt:)
NO-name
Elmoped

Inlägg av NO-name »

ET.sm skrev:

Märket på ECU boxen heter dellorto har jag för mig. och det är i nåt av O:en som man ska borra i. Tyvärr så finns det inte ostrypta att köpa heller och en ny ECU box kostar runt 4000 så det kanske är värt att tänka efter innan man borrar :P
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Elmoped

men går det att sätta dit en ostrypt cdi om det är en ecu orginal?
NO-name
Elmoped

Inlägg av NO-name »

:) skrev:men går det att sätta dit en ostrypt cdi om det är en ecu orginal?
Nej då måste du nästan byta hela el systemet :wink:
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Elmoped

ok och vet du vad det går på ungefär?
Elmoped

ok men vet du vad det kostar ungefär?
NO-name
Elmoped

Inlägg av NO-name »

kommer inte riktigt ihåg allt som ska bytas men det läre väll kosta runt 1000 eller nåt sånt :roll:
Elmoped

okej tack för hjälpen då vet jag hur det ligger till 8)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

5mm borr i Oet på Moric-texten, om det är rakt igenom hela boxen vet jag inte. Svarade på ditt pm med.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

CaToXXo skrev:5mm borr i Oet på Moric-texten, om det är rakt igenom hela boxen vet jag inte. Svarade på ditt pm med.
rakt igen skiten :) sen är de bara att dra eltejp runt så det inte kommer in nå vatten 8)
stunt 4 life skrev:

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Som dom har sagt här innan så finns det inte ostrypta ECU-boxar att köpa.
En ny kostar 4000:-
De ska vara av märket Dellorto (iaf på 08-orna.)
Ecu boxarna stryper vid 8000 rpm och ett TK (högvarvigt) vill varva på högre än varvtal än det, så det är inte lönt utan att strypa av den.
Annars om du inte vill borra kan du ta ett äldre tändsystem från till exempel en drac med AM6. Eller en RRX utan power up motorn och sätta dit istället för tänsystemet med ECU.
Skriv svar