Om jag bara ska trimma mopped med ett turbokit, sportluft och ett nytt munstyke. måste jag då byta ecu:N (cdi:N) för att klara av turbokittets varv. och är orginal cylindern och orginal förgasaren tillräckligt stark och klarar av det. det är en AM6 motor.
Om jag bara ska trimma mopped med ett turbokit, sportluft och ett nytt munstyke. måste jag då byta ecu:N (cdi:N) för att klara av turbokittets varv. och är orginal cylindern och orginal förgasaren tillräckligt stark och klarar av det. det är en AM6 motor.
ecu på AM6? inte AM7 då?
sjoberg skrev:1.skruva av toppen
2.ta en näve singel(går bra med det mesta men hälst smått)
3. släng ner de i cylinder
4.sätt på toppen igen
5.töm kylaren på vatten och slå i bensin
TS: TK är ju väldigt högvarvigt så jag tvivlar starkt på att den kommer gå något vidare med den strypta ECU-boxen, det vore bättre om du strypte av den. cylinder, förgasare o liknande räcker till för TK't.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
stunt 4 life skrev:på ECU:N så tror ja man ska borra i O:et med en 5mm borr, dock inte säker.
Vart är de ett O i ECU?:)
Sen är det inte så att ECU är ostrypt redan? från början? Kan ha fel:)
det ska stå nå fabriksnamn av nå slag har jag för mej? och i O:et ska man borra med 5mm borr tror inte att den redan är avstrypt, men kan ha fel. annnars är de väll CDI som ska införskaffas
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
på yamaha dt efter 06 ska man borra i o:et i boxen, det står moric. jag vet inte hur det ser ut på mrx, dock är de sista man ska göra att borra sönder org delar.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:på yamaha dt efter 06 ska man borra i o:et i boxen, det står moric. jag vet inte hur det ser ut på mrx, dock är de sista man ska göra att borra sönder org delar.
Det har du verkligen rätt i måste jag säga!, Eftersom en CDI kostar lite(GANSKA) mycke pengar om man inte har väldigt bra med cash!, Sen bättre och billigare att köpa en ny ostrypt:)
stunt 4 life skrev:på ECU:N så tror ja man ska borra i O:et med en 5mm borr, dock inte säker.
Vart är de ett O i ECU?:)
Sen är det inte så att ECU är ostrypt redan? från början? Kan ha fel:)
Märket på ECU boxen heter dellorto har jag för mig. och det är i nåt av O:en som man ska borra i. Tyvärr så finns det inte ostrypta att köpa heller och en ny ECU box kostar runt 4000 så det kanske är värt att tänka efter innan man borrar
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Som dom har sagt här innan så finns det inte ostrypta ECU-boxar att köpa.
En ny kostar 4000:-
De ska vara av märket Dellorto (iaf på 08-orna.)
Ecu boxarna stryper vid 8000 rpm och ett TK (högvarvigt) vill varva på högre än varvtal än det, så det är inte lönt utan att strypa av den.
Annars om du inte vill borra kan du ta ett äldre tändsystem från till exempel en drac med AM6. Eller en RRX utan power up motorn och sätta dit istället för tänsystemet med ECU.