Tjenare! har ett litet problem tror jag på min Derbi drd pro. Det är så att när jag är ute och kör varvar den bara upp till hälften av varvmätaren men den varvar ur! min kompis som har en drd racing, hans vaarvar ända upp på mätaren! ska det vara så på min moppe eller är det fel på den? skulle uppskatta all hjälp
"Fuck You I Ride A Derbi"
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
alltså du varvar upp men mätaren fastnar på ska vi säga 6k men du fortsätter varva tills typ 10k?
kolla så alla kontakter är rena och sina så du inte har spänningsfall nånstans.
vet inte vart den mäter varvet men kan tänka mig att de sitter ihop med tändningen på startorplattan. du kan kika så allt ser bra ut där med
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
har kollat alla sladdar och inga problem där, kan det sitta en blackbox på ?
"Fuck You I Ride A Derbi"
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Har liknande problem med min DRD Racing 07, den visar inga varvtal alls på den digitala mätaren. Ska man byta tändstift eller bara strippa alla kablar och koppla in allt igen?